Bendrovės „Canalys“ analitikai po naujos kartos „Apple“ planšetinių kompiuterių „iPad Air“ ir „iPad Mini“ pristatymo pareiškė, kad bendrovė rizikuoja pakartoti paskutinįjį praėjusio amžiaus dešimtmetį padarytą lemtingą verslo klaidą.
Pasak analitikų, šiuo metu planšetiniai kompiuteriai sudaro 35 proc. visos asmeninių kompiuterių rinkos, 43 proc. jos tenka nešiojamiesiems kompiuteriams. Tačiau jau paskutinįjį šių metų ketvirtį persvarą gali įgyti planšetiniai kompiuteriai.
Konkurencija planšetinių kompiuterių rinkoje bus vis nuožmesnė, tuo tarpu naujieji „iPad“ patvirtina, jog „Apple“ neketina atsisakyti aukštos klasės planšetinių kompiuterių už aukštą kainą strategijos. Po modelių atnaujinimo „iPad Mini“ tapo brangesnis, o ankstesnės kartos modelis atpigo vos 30 JAV dolerių, teigiama „Canalys“ pranešime. O morališkai pasenęs „iPad 2“ neatpigo nė doleriu.
Tačiau šiandien rinka užversta itin pigiais 7 colių planšetinių kompiuterių modeliais, kuriuos gamina bevardės Kinijos bendrovės. Kad galėtų su jomis konkuruoti, net ir garsios planšetinių kompiuterių gamintojos priverstos tiekti rinkai nebrangius modelius. Analitikų teigimu, dabartinė situacija rinkoje primena tą, kuri buvo susiklosčiusi asmeninių kompiuterių rinkoje 1990-aisiais, kuomet „Mac“ konkuravo su „Windows“ kompiuteriais. Tada „Apple“ prarado rinką, o nuo bankroto ją išgelbėjo vėl į bendrovę sugrįžęs Steve'as Jobsas. Tačiau dabar jis nebegrįš, pabrėžia analitikai.
Jau dabar „iOS“ operacinė sistema prarado dominuojančią padėtį išmaniųjų telefonų rinkoje. Ir nors planšetinių kompiuterių rinkoje „Apple“ dar išlaiko lyderės pozicijas, „Android“ planšetinių kompiuterių spaudimo ji tikrai neatlaikys, sakoma pranešime.