Bendrovės „Apple“ planšetinių kompiuterių „iPad“ tiekimai pasaulinei rinkai pirmą kartą tapo mažesni už konkurentų gaminamų planšetinių kompiuterių su „Android“ operacine sistema tiekimų apimtis. Apie tai pranešė rinkos tyrimų bendrovės „ABI Research“ analitikai, išanalizavę II šių metų ketvirčio planšetinių kompiuterių paklausos rezultatus.
„ABI Research“ skelbia, kad „Android“ planšetiniai kompiuteriai taip pat pirmą kartą susilygino su „Apple“ planšetėmis gautų pajamų požiūriu. II ketvirčio duomenys liudija, kad iš per šį laikotarpį iš viso pasaulyje buvo parduota planšetinių kompiuterių už 12,7 mlrd. JAV dolerių. Pusė šios sumos atiteko „Apple“, o likusi pusė – „Android“ planšečių gamintojams.
Analitikai taip pat atkreipė dėmesį, kad vidutinė „iPad“ mažmeninė kaina sparčiai artėja prie vidutinės „Android“ planšetinių kompiuterių kainos. Per praėjusius vienerius metus „iPad“ vidutinė kaina sumažėjo 17 proc., o kitų gamintojų planšetinių kompiuterių vidutinė kaina tiek pat padidėjo.
Vidutinės „iPad“ kainos mažėjimas siejamas su paklausos pasiskirstymu mažesniojo „iPad mini“ naudai, teigia analitikai. Šis „Apple“ planšetinis kompiuteris su 7,9 colių įstrižainės ekranu yra ir pigesnis.
„ABI Research“ duomenimis, II šių metų ketvirtį „iPad mini“ planšetinių kompiuterių tiekimas siekė 60 proc. visų „iPad“ tiekimų ir uždirbo „Apple“ 49 proc. visų pajamų, gautų iš planšetinių kompiuterių pardavimo. Analitikai jau seniai teigė, kad „Apple“ palaipsniui praranda pozicijas pasaulinėje planšetinių kompiuterių rinkoje.
Bendrovės IDC duomenimis, „Apple“ dalis planšetinių kompiuterių rinkoje I šių metų ketvirtį buvo sumažėjusi iki 39,6 proc. lyginant su 58,1 proc. I 2012 m. ketvirtį. „Strategy Analytics“ analitikų teigimu, II šių metų ketvirtį „Apple“ dalis pasaulinėje planšetinių kompiuterių rinkoje, skaičiuojant pagal tiekimų apimtis, sumažėjo beveik dvigubai: iki 28,3 proc. lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.