Nuo pat įkūrimo 2007 metais mikroblogų socialinis tinklas „Twitter“ tapo tikru šiuolaikinio pasaulio fenomenu. Dabar bendrovė nusprendė surengti IPO – pirminį viešą akcijų platinimą vertybinių popierių biržoje: tai gali pakelti įmonės vertę iki 16 mlrd. dolerių. Tokios prognozės tikrai neblogos kompanijai, kuri 2013 metais iš reklamos planuoja gauti iki 600 mln. dolerių pajamų.
Vienas iš naudos gavėjų turėtų būti „Twitter“ įkūrėjas ir kūrybos direktorius Isaacas Stone'as, kuris, duodamas interviu „Forbes“, kalbėjo apie savo darbo pradžią: „Jackui Dorsey kilo idėja paskelbti draugų ir kolegų pranešimus, kad galėtų informuoti apie tai, ką kiekvienas daro. Mes priderinome mobiliuosius SMS pranešimus ir atsirado nauja, labai įdomi bendravimo forma. Nuo 2007 metų, kai buvo įkurta įmonė, mes nuėjome ilgą kelią“.
Nepaisant to, kad „Twitter“ buvo labai populiarus, pirmieji metai nebuvo pelningi. 2009 metų vasarį Isaacas Stone'as sakė: „Twitter“ neduoda pajamų, nes mes didžiausias pastangas telkiam augimui ir sistemos veiklai. Bet mes matome daug komercinio naudojimosi mūsų paslaugomis pavyzdžių, todėl spėju, kad kai mes būsime pasiruošę, potencialas pelnui gauti bus. Šiuo metu finansavimą mes gauname iš privačių šaltinių“.
Vartotojų skaičius tikrai augo geometrine progresija. Po metų „Twitter“ jau buvo pasiruošusi kalbėti apie savo verslo modelį. 2010 metų balandį kompanija paskelbė apie planus pasiūlyti bendrovėms mokamą reklamą, kuri bus prieinama vartotojams atliekant paieškas pagal raktinius žodžius.
Bet visa tai jau yra istorija. „Twitter“ pranešė, kad registracijos pareiškimas dėl IPO buvo įteiktas JAV Vertybinių popierių biržos komisijai konfidencialiai (tai leidžiama įmonėms, kurių metinės pajamos mažesnės nei 1 mlrd. dolerių). Tikslios finansinės detalės apie pirminį viešą akcijų platinimą vertybinių popierių biržoje kol kas nėra žinomos.
„Wedbuch Securities“ analitikas Michaelis Pachteris pažymi, kad dabartinė „Twitter“ vertė yra maždaug 15–16 mlrd. dolerių. Ar reikia sakyti, kad tie, kurie į „Twitter“ investavo apie 1,2 mlrd. – įskaitant „Union Square Ventures“, „Bezos Expedition“, „Spark Capital“ ir „Institutional Venture Partners“ – turės labai solidų pelną iš IPO.
Pagal „Twitter“ ir „eMarketer“ prognozes, 2014 metais bendrovės pajamos iš reklamos priartės prie 1 mlrd. dolerių. Ar gali „Twitter“ vertė rinkoje būti 16 kartų didesnė, nei jų metinės pajamos? Verta paminėti, kad „Facebook“ šiuo metu vertinama 18,4 kartų daugiau, nei jos metinės pajamos, o „LinkedIn“ – 23,1 kartais daugiau. Taigi, „Twitter“ vertės prognozės gali būti per mažos. Bet kokiu atveju, analitikai mano, kad IPO laiką bendrovė pasirinko tinkamą ir akcijų paklausa rinkoje bus labai didelė.