Be abejo, didžiausias „Microsoft“ iššūkis – susirasti naują vadovą, kuris patemptų masyvią, vangią korporaciją, kurios departamentai pešasi tarpusavyje.
Taip teigia „New York Times“ IT žurnalistas Nickas Wingfieldas, svarstydamas, ar tik „Microsoft“ netapo pernelyg dideliu milžinu, kad sugebėtų gyvuoti toliau.
Paskaičiuokime patys – „Microsoft“ turi vaizdo žaidimų konsolę, antrą pagal populairumą pasaulyje Interneto paiešką, svarbų interneto portalą, milžinišką verslo programinės įrangos verslą, populiariausias operacines sistemas asmeniniams kompiuteriams ir dar netgi teikia debesijos paslaugas. Vienas „Microsoft“ daro tai, ką veikia „Google“, „Yahoo“, „Oracle“, „Apple“ ir „Nintendo“ kartu sudėjus. Suvadelioti tokį gigantišką vežimą – išūkis išties ne kiekvienam.
Žinoma, sėkmingų pavyzdžių esama – IBM ar „Samsung“, bet abi šios kompanijos galiausiai irgi priėmė nelengvų sprendimų. Pavyzdžiui IBM, norėdama sėkmingai išlikti korporacijų techninės kompanijos lydere, visiškai atsisakė asmeninių kompiuterių rinkos. O „Samsung“ savo skirtingiems departamentams suteikia žymiai daugiau autonomijos, nei tai daro „Microsoft“. „New York Times“ teigia: jei naujasis „Microsoft“ vadovas ryšis šiek tiek nusiurbti kompanijos riebalų, greičiausiai „Xbox“ konsolės ir „Bing“ paieškos – abu šie projektai yra ne tik kad visiškai nepelningi, bet net ir eikvoja „Microsoft“ išteklius.
„Būti plataus profilio technologijų konglomeratu tikrai nelengva, – teigia Harvardo Verslo Mokyklos profesorius Davidas Yoffie. – Sunkiausia dalimi tampa vadyba ir koordinavimas, ir tai, kaip nelengvas palikimas, atiteks naujam „Microsoft“ vadovui.“