Prieš keletą metų atsiradusių žaislų, papildytų naujausiomis technologijomis, kategorija sparčiai tvirtinasi šalies rinkoje. Prekybininkai šį pusmetį fiksuoja daugiau nei 20 proc. šių prekių pardavimų augimą. Sėkmės susilaukusios naujovės pardavimų apimtimis artimiausius konkuruojančius žaislus lenkia daugiau nei du kartus.
Pliušinis meškiukas, pasakojantis pasakas, su vaiku „augančios ir bendraujančios“ lėlės, mokomieji šuniukai, išmaniųjų telefonų programėle „maitinami“ „Furby“ pliušinukai – tai tik dalis naujos kartos žaislų pavyzdžių. Faktiškai visos šioje kategorijoje esančios prekės – klasikiniai, laiko patikrinti žaislai, papildyti moderniomis technologijomis. Šie žaislai šalies rinką užkariauja išstumdami lavinamuosius, įvairias dėliones, galvosūkius ir panašias prekes. Pastarųjų pardavimai atspindi priešingas tendencijas – vis mažiau pirkėjų jais susidomi.
„Technologijos neišvengiamai skverbiasi į mūsų kasdienį gyvenimą, tad natūralu, kad jos diegiamos ir žaisluose, o tai skatina progresą. Vaikai daug greičiau negu jų tėvai perpranta įvairius technologinius įrenginius. Tai iš dalies paaiškina šių žaislų populiarumą tarp vaikų“, – teigia Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas.
Vaikams visuomet patikdavo bendrauti su jų mylimais žaislais. Tik anksčiau žaislai „kalbindavo“ mamos ar tėvo lūpomis, o šių dienų technologinė pažanga leidžia jiems prabilti patiems. O jeigu žaislas ne tik kalba, bet dar ir reaguoja į kutenimus, patampymus už ausies ar uodegos, čepsi maitinamas per burną ar naudojant mobilaus telefono programėlę, tai jis gali tapti ir naminiu augintiniu. Neabejotinai, tai yra viena iš priežasčių, kodėl naujieji išmanesni vaikų draugai yra taip mylimi.
„Senų žaislų atgimimą lemia ir psichologiniai aspektai. Pastebime, kad dažnai tėvai žaislus atžaloms perka vedami sentimentų. Žaislai, primenantys jų turėtus ar tuos, kurių jie geidė, bet neturėjo. Tad šių žaislų atveju suveikia tiek emocijos, tiek vaikų geidžiamos naujosios technologijos“, – konstatuoja „Limpopo“ žaislų parduotuvių tinklą valdančios bendrovės „Sanfinas“ vadovas Virginijus Černiauskas
Panašios tendencijos stebimos ir kitose šalyse. Anot Virginijaus Černiausko, pavyzdžiui, „Dream Makers Group“, kuriai priklauso ir „Sanifinas“, gaminamas angliškai, rusiškai, lenkiškai ir kitomis kalbomis pasakas pasakojantis Meškutis pasakorius sėkmingai iš lentynų graibstomas visoje Europoje.
Stebint tokius pardavimų rezultatus bei pakankamai ryškias technologijų skvarbos tendencijas, kuriami ir artimiausiu metu turėtų pasirodyti su vaikais žaidžiantys žaislai, kurie mokės uždavinėti klausimus, ar mamos balsu dainuoti lopšinę.