Praėjusiais metais įvykęs „Facebook“ akcijų pirminis viešasis siūlymas (IPO) buvo nelaimė kaip reta – tai prekybos pradžia atidėta (po šio atidėjimo pasipylė kaltinimai dėl kelių dešimčių milijonų dolerių nuostolių), tai sklido gandai, kad kai kuriems asmenims buvo nutekinta svarbi informacija, neplatinta eiliniams žmonėms. O dar tas nelemtas staigus akcijų vertės kritimas...
„Tai buvo tikra nelaimių puokštė. Tai buvo tarsi proga laimėti futbolo čempionato turnyre, kuri buvo prarasta nepasirodant žaisti“, – akcijų prekybos pradžią nusakė „Elevation Partners“ finansų analitikas Rogeris McNamee.
Akcijos iš pradžių buvo pardavinėjamos po 38 JAV dolerius už vienetą, bet per kelis mėnesius jų vertė taip smuko, kad akciją buvo galima įsigyti už kiek daugiau nei 10 JAV piniginių vienetų. Investuotojai nerimavo, kad „Facebook“, kaip ir „Zynga“, nesugebės iš stalo kompiuterių platformos sklandžiai pereiti į mobiliuosius įrenginius. Kelios pirmosios finansinės ataskaitos taip pat nekėlė optimizmo – rinkos analitikai netgi abejojo, ar bendrovės akcijos kada nors pasieks pradinę vertę.
Bet per pastarąjį pusmetį populiariausias pasaulyje socialinis tinklas sugebėjo įrodyti, kad gali paskui vartotojus persikelti į išmaniuosius telefonus ir planšetinius kompiuterius. Dabar šis tinklas daugiau lankomas iš mobiliosios nei iš stacionarios platformos, o naujausi finansiniai rezultatai rodo, kad pajamos iš mobiliųjų reklamų smarkiai paaugo ir dabar sudaro net 41 proc. visų „Facebook“ pajamų. Į tokį situacijos pasikeitimą investuotojai sureagavo nedelsiant – per vieną savaitę „Facebook“ akcijų vertė šoko net 70 procentų. O antradienį ji pasiekė 38 dolerių ribą, taigi, nuo 2012 metų gegužės bendrovė pirmąkart tapo verta tiek, kiek pirmą akcijų prekybos dieną, rašo theverge.com.
Pačiam socialiniam tinklui aukštesnė akcijų kaina ir, svarbiausia, suvokimas, jog „Facebook“ nepraranda vertės, bus itin svarbu varžantis su tokiais technologijų gigantais, kaip „Apple“ ir „Google“. Visai neseniai „Facebook“ buvo pateikę siūlymą įsigyti Izraelio bendrovę „Waze“ – jiems nepavyko, nes „Google“ pasiūlė geresnes sąlygas. Tikėtina, kad akcijų kainoms kylant tokia nesėkmė nepasikartos, nes „Facebook“ derybose galės elgtis lanksčiau ir siūlyti daugiau.