Kiek anksčiau šį mėnesį „Microsoft“ paskelbė savo finansinius ketvirčio rezultatus – skaičiai buvo tokie prasti, kad įmonės vertę per pusdienį sumažino keliais procentais. Labai svarbi eilutė ataskaitoje buvo skirta „Surface RT“ planšetiniams kompiuteriams – bendrovė paskelbė nurašiusi beveik milijardą dolerių dėl šių kompiuterių paklausos nebuvimo.
Tačiau finansinėje ataskaitoje pateiktas niūrus vaizdelis buvo toli gražu ne pilnas. Mat pilnas vaizdas yra kur kas niūresnis.
Kasmetinėje 10-K ataskaitoje, antradienį pateiktoje JAV Vertybinių popierių priežiūros komisijai, „Microsoft“ nurodė tikrąsias pajamas iš „Surface“ pardavimo. Paaiškėjo, kad per visus 2013 finansinius metus bendros pajamos iš „Surface“ kompiuterių buvo vos 835 mln. JAV dolerių. Netgi nurašytoji suma – 900 mln. dolerių, arba 150 dolerių už „Surface RT“ pakuotę, esančią sandėliuose – yra beveik 50 mln. dolerių didesnė už pajamas.
Be to, ataskaitoje nurodytos pajamos yra gautos ne vien už „Surface RT“, bet ir už „Surface Pro“ kompiuterius.
Tokie labai tikėtina, kad tokie liūdni skaičiai nepadengs netgi „Surface“ pristatymo kaštų – jau nekalbant apie galingą reklaminę kampaniją, kuria buvo bandoma įsiūlyti naują produktą pirkėjams.
„Microsoft“ naujojoje ataskaitoje nurodoma, kad „Windows“ padalinio rinkodaros biudžetas buvo padidintas vienu milijardu dolerių, iš jų 898 mln. dolerių – reklamos kaštai, „pirmiausiai susiję su „Windows 8“ ir „Surface“.
Kitaip tariant, „Microsoft“ per metus „Windows 8“ ir „Surface“ pristatymui bei reklamoms išleido daugiau, nei per tą patį laiką surinko pajamų iš „Surface“ pardavimų.
Įvertinti reikėtų dar ir tai, kad šios išlaidos nebuvo tolygiai paskirstytos per kalendorinius metus: „Microsoft“ finansiniai metai baigėsi birželio 30 dieną. „Windows 8“, „Windows RT“ ir „Surface RT“ pristatymai įvyko spalio 26 dieną. „Surface Pro“ buvo pristatyti vėliau, vasarį. Bet kaip beskaičiuotumėte, beveik 900 mln. dolerių rinkodaros biudžetą „Microsoft“ sugebėjo išleisti vos per 8 kalendorinius mėnesius. O vartotojams tai buvo nė motais.
Gal kiek žiauroka lyginti buksuojančius „Surface“ kompiuterius su „Apple iPad“, bet skaičiai lieka skaičiais. „Apple“ per tą patį laikotarpį pardavė 57 mln. „iPad“. Tai reiškia, kad jie pajamomis su „Microsoft Surface“ galėjo susilyginti savo kompiuterius pardavinėdami kad ir po 15 dolerių.
Panašu, kad tokie skaičiai kaip šaltas dušas paveikė ir tradiciškai karingai nusiteikusį „Microsoft“ generalinį vadovą Steve'ą Ballmerį. Sakoma, kad jis neseniai vykusiame darbuotojų motyvacijos didinimo renginyje „Rally the troops“ garsiai skelbė: „Pagaminome šiek tiek daugiau įrenginių nei sugebėjome parduoti“ ir „Nesugebame parduoti tiek „Windows“ įrenginių, kiek norėtume“, rašo theregister.co.uk.
S. Ballmeris viliasi, kad jau kuriama antra „Surface“ karta pagerins bendrovės padėtį. Bet įvertinus tokius pragariškai prastus ligšiolinius rezultatus belieka prisiminti „Acer“ generalinio direktoriaus JT Wango žodžius, pasakytus praėjusį rugpjūtį, kuomet „Microsoft“ pirmą kartą paskelbė planus gaminti „Surface“: „Tai nėra veikla, kurioje esate kieti. Tai gal geriau pagalvokite dar kartą“.