Akylesni rinkos stebėtojai pastebėjo, jog elektroninių knygų kainos šoktelėjo iškart po to, kai „Apple“ įšoko į rinką su savo „iPad“ planšetiniu kompiuteriu 2010 metais. Tada vyko rimtas karas tarp „Apple“ ir didžiausių knygų leidėjų, o dabar viskas pasiekė ir Niujorko teismą.
Kaip situaciją nušviečia „Reuters“, mažmeninės prekybos gigantas „Amazon“ kažkada valdė net 90 % elektroninių knygų verslo, o viena knyga kainavo apie 10 JAV dolerių. 2009 metų pabaigoje „Apple“ panaudojo savo jėgą susitardama su leidėjais, o pasiektas susitarimas jiems leido padidinti elektroninių knygų kainas, tačiau „Apple“ prašė komisinių už „suteiktą“ pagalbą.
Žinoma, „Amazon“ neliko nieko kito, kaip pasukti labai panašiu keliu. Viskas išėjo taip, jog nuskriausti buvo elektroninių knygų pirkėjai. Labai greitai elektroninių knygų kainos šoktelėjo nuo 10 JAV dolerių iki 13 JAV dolerių, o kai kurios knygų versijos kainavo ir 15 JAV dolerių.
Niujorko Apygardos teisėja Denise Cote sako, jog „Apple“ yra visiškai atsakinga už spaudimą kai kuriems leidėjams, kurie nesutiko su tomis kainomis, kurios džiugino kitus. Neteisėtas susitarimas paveikė praktiškai visus mažmenininkus, įskaitant ir gigantą „Amazon“, kurie neturėjo kur trauktis. El. knygų kainos didėjo ne dėl rinkoje vykstančių normalių veiksnių, tačiau dėl to, jog „Apple“ turėjo savo tikslų ir tikslią schemą, kurią ir vykdė nuo 2009 metų.
AP naujienų agentūrai „Apple“ sakė, jog niekad slaptai nesusitarinėjo su knygų leidėjais ir tikrai pateiks apeliaciją į D. Cote skundą. Galimas daiktas, kad mažmenininkai čia gali suvaidinti didelį vaidmenį bandydami smogti atgal „Apple“, kuriai gali grėsti kelių milijardų JAV dolerių bauda.