Socialinių tinklų ir tinklaraščių išpopuliarėjimas padėjo pamatus nedisciplinuotai internetinei žiniasklaidai, o tai kelia daugiau žalos, nei naudos, tikina Seanas Parkeris – pirmasis „Facebook“ prezidentas, kuris pats prisidėjo prie šio reiškinio atsiradimo, rašo „Financial Times“.
S. Parkeris, vienas iš Silicio slėnio vizionierių, taip pat ragino įvesti griežtesnius privačių duomenų ir intelektualinės nuosavybės priežiūros įstatymus. Tiesa, S. Parkeris pripažino ironišką faktą, kad daugiau nei milijardą dolerių jis užsidirbo būtent iš socialinių tinklų ir intelektinės nuosavybės teisių pažeidimų. „Ekonomiškai kalbant, aš iš tradicinės žiniasklaidos sunaikinimo gavau daug gražaus pelno, – teigia S. Parkeris internete paskelbtame savo rašinyje. – Likusiam pasauliui šitaip nepasisekė. Visuomenei teko blogesnė sandorio dalis.“
S. Parkerio pareiškimą paskatino jo vestuvių kontroversijos aptarinėjimas socialinėje žiniasklaidoje. Investuotojas buvo priverstas sumokėti Kalifornijos pakrantės komisijai 1 mln. JAV dolerių už tai, kad per pasiruošimą vestuvių ceremonijai raudonmedžio miške vyko statybų darbai, buvo sukurtas tvenkinys ir pastatytas akmeninis tiltas. S. Parkeris taip pat paaukojo kranto išsaugojimui 1,5 mln. JAV dolerių.
Šį incidentą pasigriebė tinklaraštininkai, kurie norėjo dar kartą įrodyti, kad S. Parkeris yra socialinių tinklų „enfant terrible“. Šį S. Parkerio įvaizdį paskatino filmas „Socialinis Tinklas“, kur jaunasis investuotojas, kurį vaidino Justinas Timberlake‘as, vaizduojamas kaip kokainą vartojantis oportunistas, lipantis kitiems per galvas, kad turėtų daugiau įtakos „Facebook“ įmonėje.
S. Parkeris atkreipė dėmesį, kad žvaigždės jau ilgai kenčia nuo to, kad jų reputacijas su žeme maišo žiniasklaida. „Nesvarbu, kad nė vienas iš kaltinimų nėra tikras: tiesa dažnai kliudo sukurti gerą istoriją“, – sakė jis.
Naujosios žiniasklaidos žurnalistus S. Parkeris apibūdino, kaip „grobio tykančius šakalus, kurie tiki, kad „tiesa“ yra bet kas, kas sugeneruoja daugiau paspaudimų“.
S. Parkeris pripažino, kad socialiniai tinklai padėjo „sukurstyti revoliucijas, nuversti vyriausybes ir suteikti nematomiems žmonėms balsą.“ Tačiau jis taip pat pažymėjo, kad socialiniai tinklai praplėtė „fiziniame pasaulyje pasitaikančių patyčių įtaką į interneto pasaulį.“
„Taip pat mačiau, kaip ši terpė yra naudojama milžiniškoms skaitmeninėms linčo minioms suburti... dabartine savo forma socialinė žiniasklaida daro daugiau žalos nei naudos“, – sakė investuotojas.
Tinklaraščiai ir socialiniai tinklai sukūrė pasaulį, kur yra kartojama kitur pateikta informacija, o prie jos dažnai pridedamas iškreiptas komentaras, padedantis pritraukti dėmesio, teigia S. Parkeris.
To rezultatas – „praktiškai automatinis nesąmoningų naujienų perfrazavimas ir atkartojimas, sukurtas tam, kad paskleistų tuo metu karščiausią naujieną ir nepaliaujamai aidėtų socialinėje žiniasklaidoje.“