Intelektualius informacinių technologijų (IT) sprendimus diegianti įmonė „Blue Bridge“ optimizavo didžiausios Lietuvoje vandentiekio bendrovės „Vilniaus vandenys“ IT infrastruktūrą, perkeldama ją į „debesį“ – „Blue Bridge“ duomenų centrą. Pasirinkę debesų kompiuterijos paslaugas, „Vilniaus vandenys“ sutaupys daugiau nei 1,2 mln. litų.
„Mūsų turėtas duomenų centras nebetenkino tokios paskirties objektams keliamų reikalavimų ir mūsų sistemų vartotojų poreikių: techninė įranga nusidėvėjusi, rezervinės duomenų kopijos saugomos toje pačioje patalpoje su darbiniais duomenimis, reikalingos papildomos licencijos ir jų palaikymo atnaujinimas. Be to, nuosavas duomenų centras reikalauja ir atitinkamos kompetencijos specialistų bei nuolatinio jų mokymo, išlaikymo, motyvavimo“, – teigia bendrovės „Vilniaus vandenys“ Informacinių sistemų (IS) skyriaus vadovas Arūnas Cijūnaitis.
Turėti aukštos specifinės kvalifikacijos IT specialistus daugumai Lietuvos įmonių yra brangu, todėl, pasak A. Cijūnaičio, norint išvengti neracionalių investicijų į nuosavą duomenų centrą, buvo pasirinktas „Blue Bridge“ sprendimas. Jis suteikia galimybę optimizuoti IS skyriaus teikiamas paslaugas ir padaryti jas skaidresnes.
„Dauguma IT sistemų, tiekėjų patirties ir kompetencijos dėka, buvo saugiai atnaujintos ir perkeltos į „debesį“ per maksimaliai trumpą laiką – vos 2 mėnesius. Nuosavo duomenų centro įrengimas būtų užtrukęs daugiau nei pusmetį“, – lygina A. Cijūnaitis. Jo teigimu, vienu žingsniu buvo išspręsta kompleksinė problema, su kuria susidoroti būtų reikėję skelbti dar kelis papildomus pirkimus. Tokie sprendimai nebūtų buvę integruoti ir pakankamai efektyvūs, o jų pirkimas kelis kartus padidintų netiesioginius projekto kaštus.
„Atsižvelgiant į bendrovės „Vilniaus vandenys“ poreikius, buvo galimi du sprendimo variantai: atnaujinti ir praplėsti įmonės duomenų centrą arba eiti Lietuvoje vis dažniau minamu keliu – perkelti informacines sistemas į „debesį“. „Vilniaus vandenys“ pasirinko pastarąjį – efektyvesnį – variantą“, – sako „Blue Bridge“ direktorius Dalius Butkus.
Pasak D. Butkaus, pirmuoju atveju, būtų tekę atnaujinti ir praplėsti visus įmonės serverius, atnaujinti šaldymo, gesinimo sistemas, renovuoti patalpas naujam bendrovės duomenų centrui, įsigyti papildomas ir pratęsti turimas programinės įrangos licencijas. Tačiau tai nebūtų išsprendę žmogiškųjų išteklių klausimo ir preliminariais skaičiavimais kainuotų mažiausiai 2,2 mln. litų. „Blue Bridge“ debesų kompiuterijos paslaugas bendrovei „Vilniaus vandenys“ teiks 34 mėnesius už beveik 540 tūkst. litų. Atsižvelgus į tai, kad įprastai gamintojai įrangos palaikymą užtikrina 5 metus, debesų kompiuterijos paslaugos tokiam laikotarpiui turėtų atsieiti ne daugiau kaip 1 mln. litų.
Laimėję viešųjų pirkimų konkursą, „Blue Bridge“ į savo duomenų centrą perkėlė 24 serveriuose veikusias „Vilniaus vandenų“ informacines sistemas, taip pat atnaujino vartotojų atpažinimo ir el. pašto sistemas, konsolidavo failų ir duomenų bazių serverius.
Pasiūlytos debesų kompiuterijos paslaugos suteikia aukštą duomenų apsaugos ir paslaugų pasiekiamumo lygį, galimybę lanksčiai keisti paslaugų apimtis, mokant pagal poreikį ir nepermokant už perteklinius išteklius, kaip tai įprasta naudojant nuosavą duomenų centrą. Taip pat „Blue Bridge“ teiks techninės ir programinės įrangos priežiūros bei tarnybų atnaujinimo paslaugas ir prisiims visą operacinę ir finansinę duomenų valdymo riziką.
A. Cijūnaičio teigimu, duomenų centro iškėlimas į „debesį“ padės perorientuoti įmonės informacines sistemas ir visą veiklą į kokybiškų paslaugų teikimą. IT specialistai, išlaisvinti nuo rutininių veiklų ir atsakomybių, susijusių su įrangos įsigijimu, diegimu, priežiūra ir atnaujinimu, taip pat koncentruosis į strateginius tikslus.