Pirmadienį programuotojams skirtame renginyje „Apple“ atstovas Eddy Cue, vardindamas naujas „iOS 7“ funkcijas, užsiminė, kad valdymo balsu asistentės „Siri“ numatytoji paieškos sistema nuo šiol bus nebe „Google“, o „Bing“. Ar tai reiškia, kad amžini priešai susivienijo prieš bendrą konkurentą?
Tai, kad per 600 mln. „iPhone“ savininkų naudodamiesi „Siri“ kreipsis į „Bing“ paieškos svetainę, yra svarbus pasiekimas „Microsoft“, kuri jau seniai ieško amunicijos kovai interneto paieškos svetainių rinkoje. „Mes džiaugiamės dirbdami su „Apple“ ir pasiūlydami „Bing“ visiems „Siri“ naudotojams šį rudenį“, – teigė „Microsoft“ viceprezidentas Derrickas Connellis.
Tačiau ilgamečiams technologijų rinkos stebėtojams toks sprendimas atrodo mažų mažiausiai keistas – juk šios dvi kompanijos jau ne vieną dešimtmetį kariauja. Taip, 1997 metais į „Apple“ vadovo postą grįžęs Steve'as Jobsas nutraukė teisinius ginčus su „Microsoft“, tuo pačiu pritraukdamas per 150 mln. dolerių investicijų iš konkurentės. Ir nors ilgamečiams „Apple“ gerbėjams tai neatrodė teisingas sprendimas, jis buvo reikalingas, mat „Microsoft“ svarstė nutraukti biuro programų rinkinio „Office“ palaikymą „Mac“ kompiuteriams.
Šįkart „Apple“ kreipėsi į „Microsoft“ dėl kiek kitokių priežasčių, o jos pasiūlymas buvo tiesiog per geras, kad jo būtų galima atsisakyti. Tad du ilgamečiai priešai susivienijo prieš bendrą konkurentą – „Google“.
Aišku, dabartinė situacija neprimena S. Jobso žadėto „termobranduolinio karo“ prieš „Android“: „Google“ ir toliau bus naudojama kaip numatytoji paieškos sistema interneto naršyklėje „Safari“, o ir ta pati „Siri“ supras žodį „Google“ – jį ištarus svetainė bus atidaroma naujame naršyklės lange. Bet naudotis „Bing“ bus tiesiog patogiau ir greičiau – tereiks ištarti „search“ (liet. ieškoti) ir paieškos frazę, o „Siri“ atliks likusį darbą. Silicio slėnyje sklando gandai, kad ir pati „Google“ nejautė poreikio aptarnauti „Siri“, esą „Apple“ jai nepasiūlė dalintis reklamos pajamų.
Tai jau ne pirmas „Google“ produktas, kurio „Apple“ atsisako savo išmaniuosiuose įrenginiuose. Pernai ji be didesnių ceremonijų pašalino „YouTube“ programėlę, o „Google Maps“ žemėlapius pakeitė savo alternatyva (tiesa, pastarasis žingsnis sulaukė milžiniško nepasitenkinimo). Ar pasiteisins šylantys „Apple“ ir „Microsoft“ santykiai, parodys laikas.