Bendrovės „Google“ vykdomasis direktorius Larry Page'as paneigė spaudos pranešimus, neva jo bendrovė JAV specialiosioms tarnyboms šalies vyriausybės reikalavimu yra suteikusi tiesioginę prieigą prie savo serverių.
Pasak dienraščių „Washington Post“ ir „Guardian“, kurie remiasi buvusiu samdomu už JAV elektroninę žvalgybą atsakingos Nacionalinio saugumo agentūros bendradarbiu Edwardu Snowdenu, „Google“ ir kitos didžiausios šalies interneto paslaugų teikėjos dalyvauja slaptoje JAV vyriausybės vykdomoje programoje „Prism“. Ją vykdant šalies teisėsaugos ir specialiosioms tarnyboms esą buvo suteikta tiesioginė prieiga prie šių bendrovių serverių, kad būtų galima šnipinėti įvairius šias tarnybas dominančius asmenis ir pačioje Amerikoje, ir užsienyje. Tačiau L. Page'as viešai pareiškė, kad „Google“ su šia programa neturi nieko bendra.
„JAV vyriausybė neturi nei tiesioginės prieigos, nei vadinamojo įėjimo pro užpakalines duris (backdoor) į mūsų duomenų centrus galimybės, kad galėtų pasiekti juose laikomą informaciją“, – savo tinklaraštyje pareiškė „Google“ vadovas.
Dar daugiau: L. Page'as tvirtina niekada negirdėjęs apie „Prism“ ar analogiškos paskirties kitą slaptą programą. Minėtieji dienraščiai, remdamiesi jiems suteikta E. Snowdeno, kurio šiuo metu aktyviai ieško JAV vyriausybė, informacija pranešė, kad „Google“, „Yahoo“, „Apple“ ir „Facebook“ vartotojai, remiantis išorinių grėsmių Amerikai pretekstu, buvo sekami nuo 2007 metų.
Pagal savo viešai deklaruojamą konfidencialumo politiką „Google“ teikia savo paslaugų vartotojų asmeninius duomenis kitoms bendrovėms, organizacijoms ir atskiriems asmenims tik tuo atveju, jei „Google“ atstovai yra tikri, jog prieiga prie tokios informacijos, jos naudojimas , saugojimas ar atskleidimas yra būtini vykdant šalyje veikiančių įstatymų reikalavimus, teismų sprendimus ar vyriausybės užklausas.
Tokios nuostatos traktavimas gali būti labai platus, tad vargu ar savo privatumu internete susirūpinusius „Google“ paslaugų vartotojus labai nuramins L. Page'o paskelbtas paneigimas. Tuo labiau, kad nei jį patvirtinančių, nei jį paneigiančių įrodymų eiliniai paslaugų vartotojai niekada neturėjo ir greičiausiai niekada neturės. Vis dėlto JAV didžiosios interneto paslaugų teikėjos puikiai supranta, kad jų verslo likimas priklauso nuo milijonų eilinių vartotojų pasitikėjimo, kurį praradusios kompanijos vos per kelis mėnesius gali dingti iš internetinio verslo žemėlapio.