Tarptautinių siuntų bendrovė „DPD Lietuva“ per pirmąjį 2013 metų ketvirtį pervežė 12 proc. daugiau siuntų nei per tą patį laikotarpį praėjusiais metais. Daugiausiai prie augimo prisidėjo verslo siuntos privatiems asmenims, kurių pagausėjo net 38 proc. – toks šuolis vos per vienerius metus siejamas su vis dar augančia elektroninės prekybos rinka.
Verslo klientų siuntų sektoriuje pirmąjį metų ketvirtį taip pat stebimas augimas. Palyginus su 2012 m. pirmojo ketvirčio rezultatais, siuntų padaugėjo 5,6 proc.
„Pirmasis metų ketvirtis parodė, kad augome tiek verslo-verslui, tiek verslo siuntų privatiems asmenims sektoriuose, tačiau pastarasis šuolis žymi išties tvirtas DPD pozicijas augančioje pristatymo iš elektroninių parduotuvių rinkoje“, – teigia Indrė Puišė, „DPD Lietuva“ generalinė direktorė.
Pasak jos, šiame sparčiai besikeičiančiame sektoriuje pristatymo paslaugos kokybę ima vertinti tiek verslininkai, tiek vartotojai. Vis dažniau prekę elektroninėje parduotuvėje besirenkantis pirkėjas atkreipia dėmesį ne tik į pristatymo kainą, bet ir garantijas, patikimumą, paties vežėjo prekės ženklo žinomumą, kitų pirkėjų patirtis.
„DPD Lietuva“ duomenimis, šiuo metu elektroninių parduotuvių Lietuvoje yra apie 1500, tačiau šis skaičius sparčiai auga. Iki šiol dažniausia jų specializacija – prekės vaikams, nors per pastaruosius metus daugėjo kosmetikos ir aprangos prekes siūlančių elektroninių parduotuvių.
Gegužės pradžioje visose Baltijos šalyse startavo „DPD siuntų taškai“, įrengti įvairiose populiariose parduotuvėse, salonuose ir kitose gyventojų pamėgtose vietose. Planuojama, kad artimiausiu metu elektroninių parduotuvių lankytojai prekes galės pasiimti jiems geografiškai patogiame „DPD siuntų taške“.
„Elektroninės prekybos sektorius dar labai jaunas, todėl ir pristatymo iš šių parduotuvių rinka keičiasi gana sparčiai. Šalia pastarųjų metų augimo, ateityje galima tikėtis ir aršesnės konkurencijos, dėl kurios didės ir pristatymo paslaugos vertė“, – dėsto I. Puišė.
Šiuo metu kaimyninėje Lenkijoje elektroninės prekybos sektorius yra perpildytas, todėl prognozuojama lenkiško elektroninio verslo skvarba į Baltijos šalis. Tai ne tik padidintų konkurenciją Lietuvos rinkoje, bet ir paskatintų lietuviško elektroninės prekybos verslo tarptautinę plėtrą.