Pasaulinė IT paslaugų bendrovė CSC, kuri prieš 5 metus viena pirmųjų įkūrė IT paslaugų padalinį Lietuvoje, tvirtina, kad planuoja ir toliau augti, plečiant klientų ratą bei didinant darbuotojų skaičių.
„Lietuva išlieka patraukli vieta investuoti ir plėsti CSC padalinį – tarptautinių IT įmonių rinkoje dar nėra labai daug, todėl konkurencija nėra tokia intensyvi kaip, pavyzdžiui, kaimyninėje Lenkijoje ar Čekijoje, kur mes ir kitos tarptautinės kompanijos turi regioninius centrus. Be to, lietuviai yra darbštūs ir atsakingi, taip pat kultūriškai artimesni Vakarų Europai ir JAV“, – dėstė į Lietuvą dviejų dienų vizitui atvykęs CSC vadovas Šiaurės Europai John Walsh.
Pasak jo, iš Lietuvos jau šiandien aptarnaujami globalūs CSC klientai Skandinavijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Ispanijoje, Jungtinėje Karalystėje, Liuksemburge, Austrijoje, taip pat JAV ir Azijos šalyse. Lietuviai teikia jiems pirminę pagalbą IT klausimais, aptarnauja įvairias verslo valdymo, saugumo ir kitas kompiuterines sistemas. Plečiant IT paslaugų centrą didžiausia plėtra numatyta esamose paslaugų srityse, prižiūrint įmonių infrastruktūrą, taip pat planuojama orientuotis į CSC strateginius sprendimus debesų kompiuterijoje, vizualizacijos bei mobilių programų kūrime bei aptarnavime.
CSC padalinio Lietuvoje generalinis direktorius Antanas Uršulis teigia, kad vien 2012 metais „CSC Baltic“ biure darbuotojų skaičius išaugo 10 proc., o kompanija kelia tikslą išsiplėsti iki pasaulinę praktiką atitinkančio paslaugų teikimo centro dydžių.
„Optimalu ir ekonomiškai naudinga, kai tokio tipo IT paslaugų centre dirba daugiau nei 1 tūkst. darbuotojų. Tuomet pasiekiami geriausi efektyvumo ir valdymo rodikliai, užtikrinama puiki aptarnavimo kokybė. Mūsų vizija, plečiantis verslui, užaugti iki šio rekomenduojamo dydžio ilgalaikėje perspektyvoje“, – sakė A. Uršulis. Pasaulinė praktika stambinant centrus pilnai pasiteisina, todėl CSC strategijoje numatyta centrų konsolidacija yra labai reikšminga ir Lietuvai.
Pasak jo, pradinės investicijos į papildomos darbo vietos sukūrimą ir darbuotojų atranką labai svyruoja, priklausomai nuo to, kokio specialisto yra ieškoma. Aukštos kvalifikacijos ir retesnių Lietuvoje specialybių specialistų įdarbinimas kompanijoje kartais atsieina labai brangiai.
A. Uršulio teigimu, įmonei plečiantis daugiausia bus ieškoma IT ir kalbų specialistų, išmanančių Skandinavijos, Vakarų Europos ir kitų kaimyninių šalių kalbas.
„Mūsų IT paslaugų centre jau dabar dirba panašus kiekis IT ir kalbų specialistų. Dirbant su užsienio rinkomis, mums reikia darbuotojų, galinčių susišnekėti tų šalių gimtąja kalba. Todėl įmonėje IT specialistus mokome papildomų užsienio kalbų, o filologams suteikiame IT žinių. Plečiantis mums reikės švedų, danų, norvegų, suomių, prancūzų, vokiečių, ispanų, anglų, rusų kalbomis susišnekančių darbuotojų“, – sakė „CSC Baltic“ vadovas.
Kalbėdamas apie IT specialistų pasiūlą Lietuvoje, A. Uršulis teigia, kad dėl gabių IT specialistų įmonės jau dabar konkuruoja, tačiau „CSC Baltic“ tikisi pritraukti darbuotojus tuo, kad siūlo didesnę darbo įvairovę, galimybę dirbti su skirtingų sektorių įmonėmis lyderėmis iš įvairių pasaulio šalių. CSC Lietuvos padalinys aptarnauja stambias draudimo, medicinos, kelionių, logistikos, gamybos ir kitų sektorių bendroves.
„Vis tik, manau, kad Lietuvoje švietimo sistema turėtų būti paslankesnė ir turėtų greičiau reaguoti į darbo rinkos poreikius. Darbo rinkoje IT specialistų paklausa auga – plečiasi ne tik CSC Baltic, bet ir kitos IT paslaugų įmonės, bankai. Šalis demonstruoja norą pritraukti ir daugiau užsienio IT kompanijų, o joms svarbu žinoti, kad čia ras pakankamai stiprios darbo jėgos. Taip pat labiau reikėtų skatinti jaunimą mokytis daugiau užsienio kalbų – skandinavistų rinkoje tikrai trūksta ir papildomos kalbos jaunimui gali padėti rasti darbą ir kurti savo karjerą“, – patarė „CSC Baltic“ generalinis direktorius.
Jis teigia, kad norėdami kokybiškai aptarnauti užsienio klientus, „CSC Baltic“ yra įdarbinę ir užsieniečių – jie sudaro apie 10 proc. kolektyvo.