„Microsoft“ stengiasi tapti vis aktyvesniu žaidėju aparatinės įrangos pramonėje, o augantis „Surface“ šeimos įrenginių skaičius tai tik patvirtina. Žinoma, šiuo metu rinkoje egzistuojantys gamintojai nėra patenkinti tokiu programinės įrangos giganto siekiu, kadangi „Microsoft“ gali pasitraukti iš tradicinės partnerystės modelio ir su nauda sau pakenkti visai asmeninių kompiuterių pramonei.
Tokią nuomonę portalo IGN žurnalistams išreiškė buvęs „Microsoft“ pardavimų padalinio viceprezidentas Joachimas Kempinas, kuris kompaniją paliko dar 2003 metais. Jis teigia, kad „Microsoft“ bando sukurti nuosavą įrangą ir išleisti naujų produktų, kurie galų gale gali sudaryti nemažą konkurenciją partnerių įrenginiams.
„Kai jie anonsavo planšetinį kompiuterį „Surface“ ir būsimą nešiojamąjį kompiuterį, jie nusprendė eiti skirtingu keliu, palikdami partnerystės modelį, kuris veikė paskutinius 20–30 metų. Kuo bebūtų tie partneriai, jie tuo tikrai nesidžiaugia. Asmeniškai aš tai laikau klaida, tačiau Ballmeris taip negalvoja, ir jis valdo kompaniją“, – teigė knygos „Resolve and Fortitude“ autorius Joachimas Kempinas.
J. Kempinas nėra vienintelis, kuris mano, kad nauja „Microsoft“ strategija gali atnešti žalos aparatinės įrangos pramonei. „Acer“ vadovas JT Wangas dar 2012 m. spalio mėnesio interviu teigė, jog iš tikrųjų „Microsoft“ planuoja sunaikinti ekosistemą su savo naujais produktais, ir „Surface“ – tik viso to pradžia.
„Jie užsiima tuo, kas sunaikins visą ekosistemą. Jie turi didžiulį pinigų kiekį, ir jie gali nužudyti bet ką“, – baigė jis, nurodydamas 63 mlrd. dolerių grynųjų, kuriais dabar disponuoja „Microsoft“ ir gali leisti jai išleisti daugybę įvairių produktų.
Šaltiniai, susipažinę su situacija, nurodo, kad „Microsoft“ šiuo metu darbuojasi prie „Surface“ asortimento išplėtimo – ruošiami keli nauji įrenginiai, įskaitant kompaktišką planšetinį kompiuterį, kuris bus specialiai skirtas žaidimams.