Taip pavadintą straipsnį penktadienį paskelbė „BusinessInsider“. Jame kalbama apie tai, kad pastaruosius keletą metų Zuckerbergas buvo epochos įsikūnijimas.
Ekonomika ir visuomenė dėl kibernetinės pažangos sparčiai keitėsi. Niekas nesuprato, kurlink ir kokiu tikslu ritasi šitas skaitmeninių technologijų cunamis, šluodamas pakeliui atsilikusį analoginį pasaulį ir pasipūtusius interneto pionierius, ir tik tokie žmonės, kaip Markas, sugebėjo „pasibalnoti“ šią bangą ir ant jos įplaukti į nuostabų naują pasaulį. Bet, atrodo, kad tos bangos ketera jau slūgsta ir nueina į praeitį.
Dar visai neseniai „Facebook“ buvo kompanija, kurią stebėjo, įsmeigęs akis, visas Silicio slėnis, jei ne visas pasaulis. Per nepilnus devynerius metus Harvardo studentų tinklaraštis virto socialiniu tinklu, kuriuo naudojasi milijardas žmonių. Septintadalis žemės rutulio gyventojų paklūsta 28 metų vyrukui!
Pernai, kada kompanija nusprendė pirmą kartą viešai pasiūlyti savo akcijas visuomenei, ji buvo įvertinta 100 milijardų dolerių. Iki rugpjūčio, nepaisant visos rėkiančios reklamos, kompanijos akcijos atpigo dvigubai. Atrodė, kad viskas sugrius, bet nesugriuvo. Ir visa tai tiesiog iš oro: čia, skirtingai nuo mobiliųjų telefonų, net pasilaikyti nėra už ko. Ir staiga „Facebook“ tapo neatskiriama nuo daugybės kitų sėkmingai dirbančių IT pramonės kompanijų. Sausio 30 dienos pasisakyme Markas pažymėjo, kad atlyginimai padorūs, įplaukos ir pelnas didėja.
Pažadėjo, kad ateityje atsiras vaizdo reklama. Prieš porą dienų „YouTube“ vadovas Hunter Walk savo tinklaraštyje, kuris laikomas vos ne pačiu įtakingiausiu IT specialistų tarpe, apie Marką parašė: „Jis priklauso tai pačiai kartai, jis rengiasi kaip jie (arba, tiksliau, jie rengiasi kaip jis), visi jie tiki jo doktrina „Programišiaus kelias“. Jie tiki tomis mantromis, kad „nugali tas, kas parašo geresnę programą“, kad „reikia greitai keistis ir laužyti tai, kas sena“.
Iš filmo „Socialinis tinklas“ visi suprato, kad iš tikrųjų reikia mokėti žaisti ne pagal taisykles, kad reikia skintis kelią pro kvailus žmones, mėginančius sulėtinti neišvengiamą žlugimą, ir elgtis su tokiais be ceremonijų, kas jie bebūtų: turtingi dvyniai, Harvardo administracija ar tie pelų maišai, kartu kūrę kompaniją. Bet nejaugi mes kažką pražiopsojome, nejaugi Zuckas paleido iš rankų kartos vėliavą? Ir kas ją pagriebs?“
Jeigu Markas užsinorės susigrąžinti buvusią šlovę, tai jis turi gerą sektiną pavyzdį. 39 metų Laris Peidžas (Larry Page), vienas iš „Google“ kūrėjų, daugelį metų praleido šešėlyje, kol Erikas Šmidtas (Eric Schmidt) iš jo paieškos sistemos darė supermašiną pinigams kalti.
O paskui staiga, prieš porą metų, jis atgavo kompanijos kontrolę ir ėmė leisti beprotiškus pinigus beprotiškoms idėjoms įgyvendinti. Gal ir Zuckerbergas tokiu taps po kurio laiko?