Naujieji „iPhone“ parduodami ne taip gerai, kaip tikėtasi, todėl „Apple“ nurėžė detalių užsakymus. Nors bendrovė galėtų sumažinti telefono kainą, ji to greičiausiai nedarys.
„Barclays“ banko analitikai apskaičiavo, kad naujausio „Apple“ telefono „iPhone 5“ savikaina yra 215 JAV dolerių. Rinkoje šis telefonas be mobiliojo ryšio plano kainuoja nuo 650 JAV dolerių, arba tris kartus brangiau. Nieko nuostabaus, kad šis išmanusis telefonas yra daugiausia pajamų bendrovei atnešantis gaminys.
Be to, telefono pardavimo kainos ir jo savikainos skirtumas rodo, kad „Apple“ gali turėti pakankamai erdvės jo kainai mažinti, nors toks jos žingsnis būtų mažiausiai tikėtinas. Tiesa, kalbas apie galimą „iPhone“ atpiginimą paskatino sausio viduryje apkarpyti detalių šiam telefonui užsakymai.
Šaltinių teigimu, „Apple“ kreipėsi į tokias bendroves kaip „Japan Display“, „Sharp“ ir „LG Display“ su prašymu peržiūrėti tiekimo sutartis ir du kartus sumažinti skystųjų kristalų ekranų skaičių. Teigiama, kad prieš tai šių metų sausiui–kovui bendrovė buvo užsakiusi 65 mln. ekranų. Nuo „iPhone 5“ pasirodymo praėjusių metų rudenį „Apple“ greičiausiai pardavė daugiau kaip 50 mln. šių telefonų. Jeigu tai pasitvirtintų, tai būtų pakankamai geras rezultatas.
Mažesnę, negu tikėtasi, „iPhone 5“ paklausą greičiausiai paliudys ir naujausio „Apple“ finansinio ketvirčio duomenys. Remiantis finansų analitikų prognozėmis, palyginamasis „Apple“ pelnas pirmą kartą nuo 2003 m. bus mažesnis. Prognozuojama, kad bendrovės pelnas trečią 2012 m. ketvirtį, palyginti su atitinkamu ankstesnių metų laikotarpiu, bus sumenkęs maždaug 2 proc.
Pelno mažėjimo priežastis yra prastesni, negu tikėtasi, „iPhone“ pardavimo rezultatai. O nebe taip sparčiai augančią šių įrenginių paklausą lemia Vakarų rinkų prisotinimas ir ne tokia sėkminga plėtra besivystančių šalių rinkose. Todėl gana logiškai skamba siūlymas mažinti „iPhone 5“ kainą, ypač įvertinus faktą, kad dėl jo savikainos ir pardavimo kainos skirtumo tam yra likę užtektinai erdvės.
Beje, būtent taip elgtis bendrovei neseniai rekomendavo buvęs jos vadovas Johnas Sculley. Anot jo, įsitvirtinti svarbiose Azijos rinkose galima tik sumažinus „iPhone“ kainą. Tačiau J. Scully savo vadovavimo laikotarpiu sugebėjo privesti „Apple“ prie bankroto ribos, tad galbūt reikėtų elgtis priešingai, negu jis pataria.
Pati „Apple“ taip pat ne kartą yra paneigusi ketinimus rinkai pasiūlyti mažesnę ar pigesnę „iPhone“ versiją, nors gandų skleidėjams tai nė motais. Remiantis naujausiais gandais, bendrovė šiuo metu kuria 100–150 JAV dol. kainuojančią „iPhone“ versiją besivystančioms rinkoms, kuri pasirodys antroje metų pusėje.
Bendrovės viceprezidentas rinkodarai Philas Schilleris viename savo interviu yra teigęs, kad nors „iPhone“ išmaniųjų telefonų rinkos dalis Kinijoje sudaro 20 proc., bendrovei tenka daugiau kaip 75 proc. šioje rinkoje uždirbamo pelno, todėl gamintoja neturi jokių interesų juos piginti ir bandyti konkuruoti mažesne kaina.
Be to, „Apple“ pastarąjį dešimtmetį vadovavosi ne žemų kainų, o inovatyvių produktų ir naujų rinkos nišų paieškos strategija, todėl galbūt ji šiuo metu pagrindinį dėmesį skiria naujam savo produktui, kuris galėtų sukelti ažiotažą rinkoje ir užtikrinti naują pajamų šaltinį. Vienu tokių produktų galėtų tapti „Apple“ išmanusis televizorius, apie kurį aktyviai kalbama pastaruosius dvejus metus.