Augančios mobiliojo turinio apimtys, ypač aplikacijų pavidalu, daro didelį poveikį mobiliajai reklamai. Tyrimų bendrovė „Gartner“ pasidalijo prognozėmis, kad 2013-aisiais ši reklamos sritis uždirbs 18,75 proc. daugiau pajamų nei pernai – nuo 9,6 milijardų pajamos pakils iki 11,4 milijardų JAV dolerių per metus.
Augant mobiliųjų reklamų populiarumui, pakis ir reklamos formos. Daugiausia pajamų, anot tyrėjų, sugeneruos vaizdinė reklama skydeliuose, o reklamą paieškos sistemose paliks nuošaly. Prognozuojama, kad Ramiojo vandenyno supamos Azijos šalys ir toliau dominuos pagal pajamų iš mobiliosios reklamos kriterijų.
Įdomu, kad „Gartner“ prognozėmis pasidalijo dar lapkritį, tačiau dabar staiga pakeitė savo spėjimus. „Mobiliosios reklamos rinka kinta greičiau nei tikėjomės. Tai lemia didžiuliu greičiu populiarėjantys išmanieji telefonai ir planšetiniai kompiuteriai, o dėl to kinta ir žmonių elgesys internete“, – pasakojo tyrimų vadovė Stephanie Baghdassarian.
Natūralu, kad didėjant reklamos internete mastams, šie auga kažkieno kito sąskaita. Pasak ekspertų, dabar didžiausią nuosmukį jaučia laikraščiai ir žurnalai, kurie nebesugeba parduoti reklaminių plotų, todėl yra priversti skaitmenizuoti savo leidinius ir į juos patalpinti mobiliąsias reklamas. Stephanie pastebi, kad mažiems regioniniams leidiniams spausdinti laikraščius artimiausiu metu pasidarys tiesiog per brangu.
Štai tokią lentelę apie pajamas iš mobilios reklamos skirtinguose pasaulio regionuose pateikia „Gartner“ (sumos nurodytos milijonais JAV dolerių):
2012 m. | 2013 m. |
2014 m. |
2015 m. |
|
Šiaurės Amerika | 3181,5 | 3825,7 | 4694,9 | 8866,2 |
Vakarų Europa | 1600,5 | 1941,4 | 2367,8 | 4445,4 |
Azija | 4333,0 | 4864,9 | 5506,7 | 9480,2 |
Likęs pasaulis | 644,1 | 788,0 | 960,6 | 1768,3 |
Iš viso | 9759,1 | 11420,0 | 13530,0 | 24560,1 |
Akivaizdu, kad iki 2016-ųjų visi pasaulio regionai patirs daugiau nei dvigubą mobiliosios reklamos paklausos šuolį. Žinant, kad jau šiemet planuojama, jog visame pasaulyje bus parduota daugiau planšetinių nei nešiojamųjų kompiuterių, šis faktas neturėtų stebinti. Įdomu tik, kaip per tuos metus pakis reklamos formos ir jų pateikimas vartotojams.