Dėl geresnės vietos pasaulinėje kompiuterinės technikos rinkos įmonių sąrašo viršūnėje jau kurį laiką kovoja kompanijos „Hewlett-Packard“ (HP) ir „Lenovo“. Iš neseniai atskleistų duomenų matyti, kad kovą laimėjo kompanija HP.
Praėjusių metų birželį „Lenovo“ paskelbė apie planus kurti naują „Ultrabook“ kompiuterių seriją ir tokiu būdu pranokti HP. Viename pranešime „Lenovo“ rinkos plėtros koordinatorius Nickas Reinoldsas teigė, kad pagrindinis kompanijos tikslas – toliau augti, plėstis ir, žinoma, nurungti konkurentą, kuris pasaulinėje kompiuterių rinkoje užima pirmąją vietą.
Nors kompanijos norai buvo geri, tyrimų bendrovės „Gartner“ ir „IDC“ praėjusių metų trečiąjį ketvirtį pateikė skirtingus duomenis apie šiuos du pasaulinės kompiuterių rinkos lyderius. „Gartner“ ataskaitoje buvo rašoma, kad į sąrašo viršūnę išsiveržė „Lenovo“, o „IDC“, kad poziciją išlaikė HP.
Praėjusiais metais „Gartner“ pateiktoje ataskaitoje buvo rašoma, kad „Lenovo“ išstūmė HP turėdama 15,7 proc. pranašumą pasaulinėje kompiuterių rinkoje. Anot ekspertų, tai svarbi žinia kinų kompanijai, kurie ankstesniais metais užėmė tik 13,3 proc. pasaulinės kompiuterių rinkos, o HP net 17 proc.
„IDC“ atsakaitoje buvo rašoma, kad HP praėjusių metų trečiąjį ketvirtį išlaikė lyderiaujančios kompanijos poziciją ir sudarė 15,9 proc. pasaulinėje kompiuterių rinkoje („Gartner“ teigė, kad 15,5 proc.), o „Lenovo“ sudare 15,7 proc.
„Tai – didžiulė pergalė HP, įrodanti, kad kompanija labai norėdama gali išlaikyti net patį didžiausią spaudimą“, – teigė „Moor Insights & Stretegy“ rinkos tyrimų kompanijos analitikas Patrickas Moorheadas. Kalbėdamas apie „Lenovo“ jis buvo kiek skeptiškesnis. Anot analitiko, kompanija neišnaudojo savo galimybių ir nesugebėjo įrodyti, kad yra daug pranašesnė.
Praėjusią savaitę tyrimų bendrovė „IDC“ pasklebė tokius pat rezultatus, kaip ir praėjusiais metais – HP ir toliau pirmauja pasaulinėje kompiuterių rinkoje. Tačiau kompanijos gaminamos produkcijos pardavimo kiekiai vis mažėja – jie 0,6 proc. mažesni nei praėjusiais metais. „Lenovo“ pardavimas išaugo net 8,2 proc.
Šiandien „Gartner“ taip pat patvirtino „IDC“ pateiktus duomenis. Tyrimų bendrovės atstovai teigia, kad lyderiaujantis kompiuterių gamintojas ketvirtąjį ketvirtį pardavė 14,6 mln. vienetų produkcijos, o „Lenovo“ produkcija sudarė 13,9 mln.
„Lenovo“ per silpni, kad galėtų nurungti esamus lyderius, – teigė P. Moorheadas. – Naujus produktus kompanija pristatė CES parodoje – tai geras žingsnis, bet to nepakanka norint būti sąrašo viršūnėje.“
Kompanija „Dell“ šiuo metu tenkinasi trečiąja vieta pasaulinėje kompiuterių rinkoje, „Acer“ ketvirtąja, o „Asus“ lieka penkti.