Savo ketvirčio ataskaitą apie situaciją asmeninių kompiuterių rinkoje išleido analitikų kompanija IDC. Sprendžiant iš pateiktos statistikos, paskutiniame 2012 m. ketvirtyje, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, buvo galima stebėti maždaug 6,4 % pasaulinį pardavimų kritimą. Lyginant su 2012 m. III ketvirčiu, IV ketvirčio rodikliai krito kiek mažiau – 4,5 %, tačiau visų praėjusių metų nuopuolis sudarė 7 %.
Analogišką analizę atliko ir kompanija NPD, tačiau ji pateikia tik JAV rinkos rezultatus. Pastarosios ekspertai teigia, jog asmeninių kompiuterių pardavimai per visus 2012 m. krito dar labiau – visais 11 %. Nepadėjo nei šventiniai išpardavimai, nei nauja operacinė sistema „Windows 8“, kurios pardavimų apimtys nėra jau tokios prastos, kaip galima susidaryti iš įvairių analitikų vertinimų.
Kalbant apie absoliučius skaičius, per 2012 m. parduota 352,4 mln. asmeninių kompiuterių. Didžiausiu tiekėju išliko kompanija „Hewlett-Packard“ (HP), kuriai teko 16,5 % rinkos (2011 m. – 17,1 %), antroje vietoje atsidūrė kinų kompanija „Lenovo“ su 14,9 % rinkos (ūgtelėjo nuo 12,1 % praėjusiais metais), trečioje – kompanija „Dell“ su 11,0 % (metinis nuosmukis siekė 12,6 %). Ketvirta liko taivaniečių kompanija „Acer“ – 9,5 % (2011 m. – 10,2 %), tuo tarpu penktoje vietoje likusi ASUS parodė antrą pagal dydį (po „Lenovo“) augimą – 6,8 % (2011 m. – 5,7 %).
JAV rinkos atveju rinkų pasiskirstymas yra kiek kitoks: pirmąjį trejetuką sudaro HP, „Dell“ ir „Apple“, kurių rinkos dalys siekia atitinkamai 7 %, 19,6 % ir 11,4 %. Reikia pažymėti, kad šioje statistikoje nėra planšetinių kompiuterių, kadangi IDC ekspertai jų nelaiko asmeniniais kompiuteriais (kalbant apie tradicinį suvokimą).
Be ekonominės krizės asmeninių kompiuterių populiarumo mažėjimo priežastimi tapo ir mobilūs įrenginiai. 2013 m. išmaniųjų telefonų bei planšetinių kompiuterių įvairovė bus dar didesnė, o jų kainos po truputį mažėja, taigi galima konstatuoti, kad įprastų asmeninių kompiuterių perspektyvos tikrai nėra linksmos.