Lapkričio 7 d. jungtinės veiklos pagrindu susivienijusios įmonės „Fima“, „Eurovia Lietuva“ ir „Eurovia Čekija“ su „Lietuvos geležinkeliais“ pasirašė sutartį dėl ruožo Naujoji Vilnia–Kena elektrifikavimo.
„Šis projektas reikšmingas tuo, kad jį įgyvendinus, bus užpildyta paskutinė trūkstama grandis Lietuvoje įgyvendinant tarptautinio geležinkelio ruožo Vilnius-Minskas elektrifikavimo darbus. Jaučiame didelę atsakomybę ir suprantame iššūkius, įgyvendinant šį strateginės svarbos projektą. Mums didelė garbė, kad savo kompetencija ir žiniomis galime prisidėti prie susisiekimo infrastuktūros šalyje modernizavimo, spartesnės ūkio plėtros ir geresnės gyvenimo kokybės“, – pasirašydamas sutartį sakė „Fima“ generalinis direktorius Gintaras Juknevičius.
Sutarties pasirašymo metu „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas taip pat pabrėžė, kad „elektrifikuota geležinkelio jungtis su Baltarusija užtikrins Lietuvos geležinkeliams, o kartu ir Klaipėdos jūrų uostui bei steigiamiems Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos viešiesiems logistikos centrams esminių privalumų konkuruojant dėl tranzitinių krovinių srautų“.
Geležinkelio ruožo nuo Naujosios Vilnios iki Kenos elektrifikavimas yra pirmasis tokio pobūdžio projektas po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo. Statybos darbus ruože atliks „Eurovia“, „Fima“ nuties kontaktinį tinklą, pastatys 110/27,5/10 kV traukos pastotes bei užtikrins, kad naujai įdiegti ir rekonstruoti objektai būtų valdomi iš SCADA elektros valdymo sistemos Eismo valdymo centre. Ruožo elektrifikavimo darbus planuojama užbaigti 2015 metų pradžioje.
Geležinkelio ruožo nuo Vilniaus iki Minsko elektrifikacija yra sudėtinė bendro Lietuvos ir Baltarusijos projekto, skirto gerinti keleivių susisiekimą tarp Vilniaus ir Minsko, dalis. Elektrifikavus ruožą ir tarp Vilniaus ir Minsko pradėjus kursuoti elektriniams traukiniams, kelionė tarp šių dviejų sostinių sutrumpės ir truks tik dvi valandas.