Rinktis nepriklausomą elektros tiekėją labiausiai verslo įmones skatina galimybė sutaupyti. Dauguma tikisi 10–30 proc. skirtumo, tačiau kai kuriuos motyvuotų ir 3 cnt. skirtumas, jei būtų galimybė perduoti visus biurokratinius formalumus nepriklausomo tiekėjo atsakomybei ir sutaupyti laiko. Tai paaiškėjo kokybinio tyrimo metu, kurį elektros tiekėjos Elektrum Lietuva“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė „GfK Custom Research Baltic“.
„Tyrimas rodo, kad be racionalių motyvų klientams svarbūs subjektyvūs kriterijai, tokie kaip darbuotojų iniciatyvumas, pagalba, komunikabilumas ir dialogas. Akivaizdu, kad tokius lūkesčius suformavo ligšiolinis monopolis elektros rinkoje. Natūralus ir noras sutaupyti, tačiau galime nuraminti, kad dabar yra palankus metas sudaryti elektros tiekimo sutartis. Pasirinkusios nepriklausomą tiekėją, įmonės už elektrą mokėtų iki 20 proc. mažiau nei valstybės nustatyta dabartinė visuomeninio tiekėjo kaina“, – teigia Ričardas Tvaronas, „Elektrum Lietuva“ Pardavimo vadovas.
Pasak R. Tvarono, dauguma pabrėžė, kad jiems svarbu gauti individualų pasiūlymą pagal jų suvartojamą elektros kiekį, turėti galimybę derėtis dėl atsiskaitymo terminų ir kitų sutarties detalių.
Remiantis tyrimo duomenimis, įmonių vadovus motyvuotų nepriklausomų tiekėjų pagalba, tvarkantis visus reikalingus dokumentus. Tai apima ir naujų sutarčių sudarymo greitumą, paprastumą ir dokumentų dabartiniam tiekėjui užpildymą bei pateikimą klientų vardu.
„Tyrimo metu paaiškėjo, kad verslo įmonėms sunku kalbėti apie tai, koks turėtų būti idealus nepriklausomas elektros tiekėjas. Tai rodo, kad požiūris, kaip ir reikalavimai elektros tiekėjams, tik formuojasi, nes iki šiol galimybės rinktis nebuvo iš viso“, – sako R. Tvaronas.
Dauguma apklaustųjų taip pat išskyrė, kad nepriklausomo tiekėjo patikimumas yra būtina sąlyga, renkantis nepriklausomą elektros tiekėją. Giluminio interviu metu respondentai nurodė, kad patikimumas reiškia patirtį rinkoje, užimamą rinkos dalį, pelną, dabartinių klientų atsiliepimus.
Tyrimą apie nepriklausomų tiekėjų pasirinkimo procesą „Elektrum Lietuva“ užsakymu atliko rinkos tyrimų bendrovė „GfK Custom Research Baltic“ šių metų gegužės mėn. Kokybinis tyrimas buvo atliktas giluminio interviu būdu, apklausiant verslo įmonių savininkus bei vadovus.