2005 metų gruodį „Alna Business Solutions“ bendrovėse „Vilniaus energija“ ir „Kauno energija“ pradėjo verslo procesų valdymo sistemų diegimą. Pradiniame etape atliekama reikalavimų analizė identifikuos organizacijų poreikius, detalizuos tolesnę projektų eigą ir trukmę.
„Investavome apie 0,5 mln. litų, tirdami ir įsisavindami Indijos kompanijos „Newgen Software Technologies“ dokumentų bei procesų valdymo sistemas „OmniFlow“ ir „OmniDocs“, – sakė „Alna Business Solutions“ direktorius Tomas Milaknis. – Džiaugiamės, kad jų galimybes iš karto pastebėjo atitinkamų produktų bei specifinių kompetencijų ieškančios Lietuvos energetikos įmonės.“
Naujosios kartos verslo procesų valdymo sistemos (angl. Business Process Management) aktyviai vystyti pradėtos vos prieš keletą metų ir šiuo metu populiarėja visame pasaulyje. Pagrindinė naujovė, jog realūs verslo procesai modeliuojami, o ne programuojami, kaip yra įprasta veiklos valdymo sistemose. Tai leidžia įmonės darbuotojams keisti procesų modelius darbo metu ir užtikrina optimalaus modelio sukūrimą pagal konkrečios įmonės veiklos pobūdį. Nuolat spartėjant gyvenimo tempui, įmonių ir organizacijų procesams, sparčiau kintant aplinkai, naujieji sprendimai padeda kompanijoms išlaikyti konkurentabilumą.
„Newgen“ produktai apjungia visą įmonėje naudojamą informaciją – elektroninius dokumentus, bylas, informaciją iš verslo valdymo sistemų, popierinių dokumentų kopijas, elektroninio pašto žinutes ar organizacijos intraneto svetainėje teikiamą informaciją, taip pat valdo tokius sudėtingus ir kritinius verslo procesus kaip pirkimai.
Bendrovės „Vilniaus Energija“, praėjusių metų gruodį pradėjusios diegtis „Newgen“ sistemą, IT direktorius Rimvydas Bačkis sakė, kad investicija į verslo procesų ir dokumentų valdymo sistemą leis darbuotojams efektyviau išnaudoti laiką, kels darbo našumą, klientai bus geriau aptarnaujami. Jo teigimu, nauja sistema leis siekti prioritetinio bendrovės tikslo – kuo aukštesnės klientų aptarnavimo kokybės.
Antrojo pagal dydį Lietuvos miesto – Kauno – bendrovė „Kauno Energija“ taip pat pradėjo verslo procesų ir dokumentų valdymo sistemos „DocLogix“ diegimą.
Pasak Tomo Milaknio, naujos kartos verslo procesų valdymo sistemos ypač naudingos automatizuojant išorinius ir vidinius procesus draudimo kompanijose, bankuose, komunalines paslaugas teikiančiose įmonėse, valstybinėse įstaigose. Jos padeda užtikrinti savalaikį klientų aptarnavimą, apjungia geografiškai nutolusiuose padaliniuose dirbantį personalą (ypač, kai jų tame pačiame procese dalyvauja daugiau, nei kelios dešimtys). Be to, didelėse bendrovėse reikia naujų priemonių daugiapakopėms sprendimų tvirtinimo procedūroms, įvairių šaltinių duomenų apibendrinimui. Patirtis Lietuvoje rodo, kad naujosios sistemos leidžia paspartinti atskirų užduočių atlikimą iki keliasdešimties kartų, kai klientų aptarnavimo laikas, įdiegus naująsias sistemas, sutrumpėja nuo keliasdešimties dienų iki keleto valandų.
Verslo procesų bei dokumentų valdymo sistemos šiuo metu itin sparčiai plinta užsienio kompanijose, kurios dirba su dideliu klientų skaičiumi, tvarko gausius skirtingos informacijos bei dokumentų srautus. Užsienio patirtis puikiai tinka Vilniaus ir Kauno energetikos kompanijoms, nes abi turi itin platų vartotojų ratą. Bendrovėse naujosios sistemos padės efektyviau valdyti išteklius, geriau tenkins klientų lūkesčius.