Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ kreipėsi į valstybės institucijas ir į kitus mobiliojo ryšio operatorius Lietuvoje ragindama atsisakyti sutarčių su baudomis vartotojams, kurie pageidauja pasirinkimo laisvės.
„Manome, kad mobiliojo ryšio operatoriai turėtų suteikti vartotojams laisvę rinktis pageidaujamas paslaugas be grasinimų baudomis. Taip vadinamos „netesybos“ prieštarauja įstatymams, tai mes norime priminti reguliavimo institucijoms ir paraginti kitus operatorius laikytis teisės aktų. „Bitėje“ klientais rūpinamės geriau, jie su mumis yra ne dėl to, kad yra priversti, o dėl to, kad patys to nori. Tokį požiūrį mes laikome standartu ir manome, kad visa telekomunikacijų rinka turėtų juo sekti“, – sakė „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas.
„Bitės“ vadovo teigimu, sutartys su ilgalaikiais įsipareigojimais ir baudomis yra naudingos tik jas taikantiems operatoriams, kurie riboja vartotojų pasirinkimo laisvę. „Tokias sutartis operatoriai naudoja norėdami pritraukti naujus vartotojus ir mažai dėmesio skiria esamiems klientams. Toks verslo modelis nėra sąžiningas vartotojų atžvilgiu ir riboja konkurenciją. Todėl mes manome, kad jis turi keistis“, – sakė Chrisas Robbinsas.
Pavyzdžiui, pagal Ryšių reguliavimo tarnybos duomenis, Lietuvos rinkoje per du metus pokalbių minutės kaina mažėja apie 40 procentų. Dėl to klientai, turintys ilgalaikius įsipareigojimus vienam operatoriui, negali pasinaudoti naujomis kainomis ar geresniais mokėjimo planais, o per metus tokių klientų permoka bendrai gali siekti iki 42 mln. litų.
„Bitė“ raginimą atsisakyti ilgalaikių klientų įsipareigojimų, terminuotų sutarčių ir užtikrinti vartotojų teises pateikė Konkurencijos Tarybai, Ryšių reguliavimo tarnybai, Vartotojų teisių apsaugos tarnybai, „Omnitel“, „Tele2“ ir kitiems rinkos dalyviams.
„Bitės“ mokėjimo planus privatūs vartotojai be ilgalaikių įsipareigojimų gali užsakyti jau nuo 2010 metų. Nuo pernai metų bendrovė taip pat pirmoji Lietuvoje atskyrė paslaugų teikimo susitarimus privatiems klientams nuo įrangos įsigijimo išsimokėtinai, o nuo šių metų vidurio panaikino ir netesybų sąlygas.
Pasak „Bitės“ atstovo, daugelio Europos valstybių telekomunikacijų rinkos reguliuotojai netesybas vertina kaip didelę kliūtį klientų migracijai ir galimybei laisvai pasirinkti paslaugų tiekėją. Kai kurios valstybės, pavyzdžiui, Prancūzija, Jungtinė Karalystė, Izraelis, taip pat jau uždraudė ir riboja sankcijas dėl netesybų taikymo.