Nesenos kovos tarp technologijų milžinų „Apple“ ir „Samsung“ atskleidė vieną įdomų faktą – inovacijos technologijų pasaulyje yra retas reiškinys.
Bendrovių patentų kova ir „Apple“ pergalė prieš „Samsung“ buvo įdomi dėl daugelio priežasčių, rašo BBC. Ne tik dėl noro patenkinti smalsumą ir sužinoti, kiek laimėjusi šią dvikovą gautų bendrovė, kurios vertė šiuo metu yra didesnė nei „Google“, „Microsoft“ ir „Intel“ kartu sudėjus.
Yra dar vienas svarbus aspektas – naujų technologijų akivaizdumas. Tiksliau, kiek išradimas buvo akivaizdus, naujas ir suprantamas tuo metu, kai jis buvo sukurtas ir kiek ilgai jis bus vadinamas nauju išradimu?
Dar 2007 metais „Apple“ sprendimas išleisti telefoną neturintį fizinės klaviatūros daugeliui atrodė radikalus sprendimas. Dabar šis penkerių metų senumo dizainas randamas daugelyje naujų telefonų.
Tai byloja ne tik apie milžinišką vieno žmogaus (S. Jobso) įtaką technologijoms, bet ir apie greitį, kuriuo vystosi technologijos, kaip greitai visiems kitiems jos tampa akivaizdžios.
Pažiūrėkite į internetinį dizainą. 1990-aisiais metais, kai internetas buvo beveik dešimtmečio senumo, visi interneto produktai buvo skirtingi. Skaitmeninė karalystė tuomet buvo maža ir svetima visiems vartotojams. O dabar technologijos keičiasi žaibišku greičiu ir tai jau nieko nebestebina. Pavyzdžiui, kai kalbama apie dizainą, visi puikiai supranta, kad čia svarbiausią vaidmenį vaidina ne inovacijos, o milžiniška konkurencija, greitai besikeičiančios sąlygos rinkoje ir aibė kitų dalykų.
Dabar naujų rimtų skaitmeninių paslaugų sukūrimas tolygus brangiems šimtus valandų trunkantiems testams, kuriuose svarbus kiekvieno akies vyzdžio kryptelėjimas, skaičiuojamas milisekundės tikslumu. Be kita ko, vienas svarbiausių sėkmės ingredientų yra padaryti taip, kad visi įrenginiai atrodytų vienodai ir visiems sukeltų tuos pačius jausmus ir asociacijas.
Visos skaitmeninių technologijų bendrovės atsiduria aklavietėje, kai kalbama apie vartotojo poreikius. Yra du būdai patraukti vartotojus – vienas jų – stoti į eilės galą ir kurti kažką naujo, o kitas, gerokai paprastesnis būdas yra nukopijuoti kieno nors jau sukurtą sėkmingą šabloną.
Laikui bėgant inovacijos tampa paprastos ir visiems suprantamos. Nuo produktų išskirtinumo didele dalimi priklauso bendrovės sėkmė.
Tačiau, dabar kai bendrovės viena kitą kopijuoja ir naujovės palaipsniui tampa bendru sutarimu, šimtai patentų ar licencijų neapsaugos net ir didžiausios korporacijos, kai visų žvilgsniai nukryps į kitas naujoves, o senosios inovacijos visiems bus tapusios akivaizdžios ir visiems suprantamos.