Lietuvos elektros skirstomųjų tinklų operatoriaus AB LESTO gyventojams siūloma galimybė užsisakyti „Elektriko į namus“ paslaugas tel. 1802 didžiausio susidomėjimo sulaukia atostogų sezonu. Žmonės, turėdami daugiau laisvo laiko, sutvarko seniai ramybės nedavusius gedimus, prieš išvykdami atostogauti nori būti užtikrinti namų saugumu, aiškina LESTO specialistai. Draudikai pastebi, kad bėdų pridaro ir gamtos stichijos.
Šiemet liepos mėnesį gyventojai dvigubai dažniau nei kitais mėnesiais į namus kvietėsi elektrikus – per mėnesį profesionalios pagalbos kreipėsi daugiau nei pusė tūkstančio šeimų.
„Tokio suaktyvėjimo priežastys yra kelios – pirmiausia, atostogaudami žmonės turi daugiau laiko susitvarkyti anksčiau ramybės nedavusius gedimus. Liepą taip pat Lietuvoje itin smarkiai siautė gamtos stichijos – nuo jų nuostolių patyrė ne tik LESTO tinklas, bet ir gyventojų būstuose įrengta elektros instaliacija bei įrenginiai. Tokiais atvejais be skubios profesionalios pagalbos sunku išsiversti – telefonu 1802 iškviesti specialistai gali atvykti bet kuriuo paros metu“, – aiškina Sergej Porchun, LESTO paslaugos „Elektrikas į namus“ vadovas.
AB „Lietuvos draudimas“ Gyventojų draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas tikina, kad žmonės savo saugumu dažniau susirūpina gamtos stichijų akivaizdoje.
„Pastebime, kad draudimo sezoniškumas priklauso ne nuo metų laiko, o nuo to, koks už lango oras. Smarkiai padidėjusį gyventojų norą draustis paprastai pajuntame po audrų, škvalų, ypatingai didelių gamtos stichijų. Rekordinį gyventojų susidomėjimą draudimu fiksavome 2010 metais po to, kai prasiautė didelė audra, tuomet per mėnesį būsto draudimo pardavimai išaugo net 80 proc. Šiemet po audrų kas mėnesį būsto draudimus įsigyja vidutiniškai 10 proc. daugiau gyventojų“, – tikina A. Gimbickas.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, dėl netvarkingos elektros įrangos ir eksploatavimo taisyklių pažeidimų Lietuvoje kyla kas dešimtas gaisras. Vien per 2012 metų 7 mėnesius dėl šios priežasties jau žuvo 9 žmonės, kilo beveik 800 gaisrų.
„Klausiame savo klientų, kokios priežastys lemia, kad gyventojai skiria mažai dėmesio namų elektros tinklui – dauguma jų apie tai nepagalvoja iki tol, kol neįvyksta avarija ar nelaimė. Didžioji dalis gyvenamojo būsto Lietuvoje pastatyta seniau nei prieš 30 metų, tokio amžiaus laidai ir kita elektros tinklo įranga yra pasenusi ir kelia pavojų saugumui“, – teigia S. Porchun.
Balandį vykdyta internetinė apklausa atskleidė, kad iš maždaug 3000 gyventojų tik 27,6 proc. žinotų, kur kreiptis įvykus gedimui namų vidaus elektros tinkle. Siekdama sudaryti galimybę klientams greitai susitvarkyti su vidaus tinklo gedimais, LESTO paslaugą „Elektrikas į namus“ teikia nuo šių metų pradžios – ją bet kuriuo paros metu galima užsisakyti visoje Lietuvos teritorijoje trumpuoju klientų aptarnavimo telefono numeriu 1802.
LESTO „Elektriko į namus“ paslaugą teikia sertifikuotų elektros įmonių specialistai, paslaugą užsisakyti gali visi elektros vartotojai – ir privatūs asmenys, ir įmonės. Už atliktus darbus klientai atsiskaito tiesiogiai su juos aptarnavusia įmone.