Iki šiol buvo manoma, jog viena iš „godžiausių“ kompanijų kompiuterių sektoriuje yra „Apple“, kuri nuo kiekvieno parduoto įrenginio uždirba tikrai nemažą pelną (kai kuriais atvejais pelno marža sudaro virš 50 %). Apie tai, jog „Apple“ pajamos sparčiai auga, galima buvo sužinoti iš ketvirčių ataskaitų, o tai detalios gamybinių išlaidų struktūros kompanija, aišku, neatskleidė. Tam tikru laipsniu visa tai bandė kompensuoti nepriklausomi analitikai, kuri išrinkdavo „iPad“ ir „iPhone“, bandydami sužinoti, kokia gi komplektuojančių dalių savikaina.
Savo laiku „IHS iSuppli“ specialistai išsiaiškino, jog planšetinio kompiuterio „iPad“ 16 GB versija be 4G modemo savikaina sudaro apie 316 dolerių, tuo tarpu mažmeninėje prekyboje šio įrenginio rekomenduojama kaina yra 499 doleriai. Žinoma, ši metodika nenumato kitų būtinų išlaidų (marketingas, logistika ir panašiai), tačiau ji yra viena iš nedaugelio, kuria galima remtis, skaičiuojant gamybines išlaidas.
Savo naujame tyrime „IHS iSuppli“ ekspertai ėmėsi neseniai debiutavusio planšetinio kompiuterio „Samsung Galaxy Note 10.1“. Versija su 16 GB duomenų kaupiklio ir mobiliojo ryšio modemu JAV rinkoje kainuoja maždaug 640 dolerių. Medžiagų, komplektuojančių dalių savikaina ir surinkimo išlaidos, specialistų teigimu, siekia maždaug 293 dolerius. Taigi, šiuo atveju „Samsung“ pelno marža yra žymiai didesnė, nei „Apple iPad“ atveju. Tiesa, išlieka atviras klausimas apie kitas korėjiečių išlaidas ir galimybes pardavinėti „Galaxy Note 10.1“ dideliais kiekiais. Iki šiol niekas iš „Apple“ konkurentų negalėjo nustatyti lygias su „iPad“ kainas ir kartu pasigirti dideliais pardavimais.
Beje, „Galaxy Note 10.1“ „skrodimas“, kurį atliko tuo spėję pagarsėti resurso „iFixit“ specialistai, leido išsiaiškinti, jog „Samsung“ įrenginys daug lengviau pasiduoda remontui, nei tas pats trečios kartos „iPad“ su „Retina“ ekranu. „Samsung“ planšetinio kompiuterio pirmtakai buvo vieni iš sėkmingiausių kompanijos produktų šiame segmente. Ar pavyks naujokui pakartoti šią sėkmę, parodys tik laikas.