Žinoma, daug internautų norėtų, kad socialiniai tinklai, tokie kaip „Twitter“ ar „Facebook“, neturėtų reklamų ar nerodytų apmokėtų pranešimų. Tačiau ar sutiktumėte už naudojimąsi tokiu socialiniu tinklu susimokėti?
App.net įkūrėjai mano, kad žmonės tam yra pasiryžę. Ir jie rado daugiau nei 12 tūkst. pritarėjų.
„Startup“ kompanija žada sukurti socialinį tinklą, kuriame niekuomet nebus reklamų. Vietoje to jie prašys klientų susimokėti už paslaugas. Remiantis jų paraiška lėšų rinkimo svetainėje „Kickstarter“, toks mokestis gali siekti maždaug 50 dolerių (140 Lt) per metus. Tokia suma buvo galima paremti App.net, kuri išviso surinko daugiau nei 800 tūkst. dolerių (1,8 mln. Lt).
Tie, kas nori gauti prieigą prie programinio kodo ir galimybės jį patobulinti, prašomi paremti projektą 100 dolerių; o už 1 tūkst. dolerių papildomai suteikiama mobilioji aplikacija ir susitikimas su idėjos autoriumi ir App.net vadovu Daltonu Caldwellu.
D. Caldwellas teigia esąs nusivylęs tokių socialinių tinklų, kaip „Facebook“ ir „Twitter“, verslo modeliais. Jis mano, kad žmonės yra pasiruošę susimokėti už alternatyvą, praneša CNN.
„Jei mes parduodame paslaugą, mūsų klientai yra mūsų nariai ir mūsų darbas yra patenkinti jų poreikius, – sako jis. – Jei mes suteikiame nemokamą, reklamų išlaikomą paslaugą, mūsų klientai yra reklamos pirkėjai, o mūsų darbas yra jiems įtikti.“
Nemokami socialiniai tinklai, pritraukę milijonus narių, ilgą laiką nešė vien nuostolius, o investuotojams reikalaujant atlygio, jiems tenka vis aktyviau pardavinėti reklamas ir ieškoti kitų būtų gauti lėšų.
Tačiau išlieka klausimas, ar žmonės norės susimokėti už tai, kad galėtų naudotis socialiniu tinklu? Toks modelis iki šiol nepasitvirtino.
App.net – jau ne pirmas D. Caldwello bandymas įžengti į socialinių tinklų rinką. Jis buvo vienas iš „iMeem“ įkūrėjų – socialinio tinklo, kurio nariai gali dalintis muzika ir vaizdo įrašais. 2003 metais įkurtą projektą vėliau įsigijo „Myspace“. Prieš dvejus metus D. Caldwellas sukūrė mobiliąją aplikaciją „PicPlz“, leidžiančią nuotraukas padailinti įvairiais filtrais ir efektais. Prieš kelis mėnesius šis projektas buvo uždarytas, nes šioje rinkoje dominuoja „Facebook“ priklausanti programėlė „Instagram“.
Ar App.net laukia toks pat likimas?
Galima prisiminti, kad prieš pora metų didelio susidomėjimo susilaukė panaši „Diaspora“ idėja – nepriklausomo socialinio tinklo, kurį kuria ir valdo žmonės. Tačiau šis projektas buvo ilgai tobulinamas, ir liko tik nišiniu projektu, kuriuo naudojasi tik labiausiai pasišventę nariai (iš viso jis turi apie 375 tūkst. narių).