Nedidelė JAV programavimo paslaugų bendrovė „Limited Run“ pranešė uždaranti savo paskyrą „Facebook“ tinkle, nes išsiaiškino, kad jos reklaminė kampanija jame labiausiai sudomino ne potencialius klientus, o programinius robotus.
Bendrovės pranešime pateikta išsami informacija apie gautą patirtį naudojant didžiausio pasaulyje socialinio tinklo reklamos platformą. „Limited Run“ atstovai tvirtina, kad, pradėję reklamuoti „Facebook“ tinkle savo naujas paslaugas, susidūrė su jų manymu nelogiškai dideliais „Facebook“ reklamos įkainiais ir aptiko, jog absoliuti dauguma paspaudimų ant bendrovės reklamų yra sufalsifikuoti.
Pranešime sakoma, kad „Limited Run“ neilgą laiko tarpą „Facebook“ tinkle naudojo savo bendrovės oficialų puslapį, pavadintą „Limited Pressing“. „Limited Run“ teikia internetinę paslaugą, kuri leidžia muzikos pramonės atstovams, tarp jų nepriklausomoms studijoms, kompozitoriams, atlikėjams bei muzikantams, kurti nuosavas parduotuves internete, prekiaujančiomis muzikos įrašais ir fizinėmis prekėmis.
Vėliau bendrovė nutarė pakeisti savo puslapio „Facebook“ tinkle pavadinimą iš „Limited Pressing“ į „Limited Run“. Tačiau paaiškėjo, kad „Facebook“ administracija leis tai padaryti su sąlyga, jei bendrovė pirks „Facebook“ reklamą, ne mažiau nei už 2 000 JAV dolerių per mėnesį. Pasak bendrovės atstovų, iš esmės „Facebook“ šantažavo juos... nuosavu bendrovės prekės ženklu.
Tačiau, vykdydama reklaminę kampaniją „Facebook“ tinkle, „Limited Run“ ilgainiui išsiaiškino, kad 80 proc. visų paspaudimų ant jos reklamų buvo sugeneruota programinių robotų. „Botai“ įkeldinėjo mūsų puslapį ir taip kėlė reklamos kainą. Mes bandėme susisiekti su „Facebook“ administracija, tačiau jie nereagavo į skundus. Mes nežinome, kam priklauso tie „botai“. Mes taip pat nekaltiname „Facebook“, jog jis naudoja juos savo pajamų iš reklamos didinimui. Mums paprasčiausiai tai atrodo keista“, – sakoma bendrovės pranešime.
„Limited Run“ apsisprendė uždaryti savo puslapį „Facebook“ tinkle ir vietoj jo aktyviau naudoti savo paskyrą „Twitter“ mikrotinklaraščių tinkle.
„Facebook“ atstovai jau sureagavo į šį JAV žiniasklaidoje aprašytą atvejį informavę, kad pradėjo tyrimą dėl didelio suklastotų paspaudimų skaičiaus, praneša „CBS News“. „Mes tiriame tokius pareiškimus. Dėl bendrovės puslapio pavadinimo pakeitimo turiu pasakyti, kad šiuo atveju turbūt įvyko kažkoks nesusipratimas. Mes neimame pinigų už puslapio pavadinimo keitimą. Dabar bandome visa tai išsiaiškinti“, – pareiškė „Facebook“ ryšių su visuomene skyriaus vadovas.