Kinų kompanija „Lenovo“, analitikų teigimu, gali tuoj tuoj perimti lyderio poziciją iš kompanijos HP pasaulinėje asmeninių kompiuterių rinkoje, praneša naujienų agentūra „Reuters“.
Kompanijos IDC vertinimu, 2012 m. II ketvirtyje HP rinkai patiekė 13,4 mln. asmeninių kompiuterių, o kompanijos rinkos dalis sumažėjo nuo 17,6 % iki 15,5 %. Tuo pačiu metu „Lenovo“ su 12,9 mln. realizuotų kompiuterių sustiprino savo pozicijas ir dabar užima jau 14,9 % vietoj anksčiau turėtų 11,9 %.
Rinkos stebėtojai mano, „Lenovo“ kompiuterių tiekimo tempai lenkia dabartines kompiuterių rinkos augimo tempus. Iš dalies kinų kompanijai padeda sandoriai su kitais kompiuterių gamintojais: priminsime, jog „Lenovo“ Japonijoje sukūrė bendrą kompaniją su korporacija NEC, kuri užsiims plėtra vietos rinkoje, tuo tarpu Vokietijoje buvo įsigyta kompanija „Medion“, kuri užima nemažą dalį vietos rinkos.
Be to, „Lenovo“ pozicijas stiprina ir gana agresyvi kainų politika. Tiesa, dėl to tenka aukoti pelno maržą, kuri, analitikų teigimu, kompiuterių segmente sudaro vos 1,4 %, o tai yra mažiau, nei konkurentų atveju. Palyginimui, „Hewlett-Packard“ operacinė pelno marža sudaro apie 7,4 %, tuo tarpu „Dell“ – apie 6,2 %.
Bet kokiu atveju, rinkos ekspertai teigia, jog „Lenovo“ gali iki 2012 metų pabaigos tapti didžiausiu pasaulyje asmeninių kompiuterių tiekėju. Vartotojui gi didėjanti konkurencija bus tik į naudą. Aišku, kaip tokie veiksmai su minimalia pelno marža įtakos galutinio produkto kokybę bei kompanijos finansinius rodiklius – klausimas lieka atviras. Antra vertus, mes jau matėme panašią politiką iš kompanijos „Acer“ pusės, kuri gana skaudžiai pasimokė iš „mažiausios kainos“ strategijos, nukentėdama ne tik finansiškai, tačiau ir nukrisdama iš antros į ketvirtą poziciją didžiausių kompiuterių gamintojų reitinge.