Dabartinių žaidimų konsolių gyvavimo ciklas užtruko jau per ilgai, dėl to daugelis talentingų kūrėjų pasitraukia iš šios srities ir kuria žaidimus mobiliosioms platformoms. Taip visą situaciją mato „Square Enix“ technologijų direktorius Julienas Merceronas. Jis tvirtina, jog kūrėjai, pavargę nuo pasenusių konsolių, pasitraukia į kitas sritis.
„Dabartinė situacija tokia, jog „Sony“ ir „Microsoft“ kalba apie dabartinių konsolių gyvavimo ciklo pratęsimą iki septynerių, aštuonerių, devynerių ar net dešimties metų, ir tai yra pati didžiausia klaida, kuri jie kada nors yra padarę“, – pareiškė J. Merceronas interviu resursui „GamesIndustry“.
Jis teigė: „Ši karta jau užsitęsė, ir aš taip kalbu todėl, kad egzistuoja nemažai kūrėjų kurie kuria projektus vienos kartos konsolėms, tačiau nepasiekia norimo rezultato, ir laukia kitos kartos, kad galėtų pabandyti išsiveržti į priekį naudojant naujas technologijas. Toks požiūris dabar neįgyvendinamas“.
„Square Enix“ atstovo teigimu, visa tai lemia kūrėjų traukimąsi iš konsolių rinkos: „Viso to pasėkoje kūrėjai nukreipia savo jėgas į kitas sritis, ieškodami naujų galimybių. Ir jie randa naršykles, randa „iOS“, randa kitas sritis, ir daugelis iš jų negrįžta į aparatinių platformų rinką. Taigi „Microsoft“ ir „Sony“ bei ilgo dabartinės kartos ciklo dėka atsiranda ir įsitvirtina naujos žaidimų platformos dar iki naujos kartos žaidimų konsolių atsiradimo.“
Dar daugiau, J. Mercerono teigimu, laikotarpis tarp naujų konsolių kartų turėtų būti trumpesnis, kadangi kūrėjai, kurdami projektus, vis mažiau remiasi sudėtinga ir brangiai kainuojančia įranga, ir vis labiau – universalesnėmis programinėmis platformomis. Sudėtingos aparatiniu požiūriu sistemos kelia sunkumų pradiniame etape, tačiau leidžia pratęsti gyvavimo ciklą – kiekvienais metais kūrėjai vis labiau optimizuoja savo produktus, gerindami grafikos lygį. Klausimas tik tas, ar reikalingi labai ilgi gyvavimo ciklai konsolių rinkoje? Juk vartotojai šiandien turi galimybę žaisti visiškai skirtingais įrenginiais, o dizaineriai, kurdami projektus, negali šiuo metu jų pozicionuoti kaip skirtą kažkokiai vienai aparatinei platformai, o turi pagalvoti apie žaidimų ryšį su išmaniaisiais telefonais, planšetiniais kompiuteriais, konsolėmis, internete ir televizoriais.
„Jei įėjimo kartelę padarysime labai aukštą, žlugs daugiau studijų, daugiau leidėjų, bus mažiau žaidimų konkrečiai platformai ir taip toliau. Jei padarytume labiau prieinamą, tai suteiks žmonėms daugiau šansų, o konsolių gamintojai gaus daug turtingesnį projektų asortimentą platformos starto metu. Aš manau, kad mums, galbūt, nereikalingas ilgas žaidimų sistemų gyvavimo ciklas“, – pridūrė J. Merceronas.
Šiuo metu „Square Enix“ jau yra paskelbusi, kad pagrindiniu reikalavimu „Xbox 720“ ir „PlayStation 4“ (PS4) turėtų tapti didelis operatyvios atminties kiekis – kompanijos pademonstruota realaus laiko „Agni‘s Philosophy“, kurią galėjome stebėti „E3 2012“ metu, naudoja labai didelės raiškos tekstūras ir atspindi studijos viziją, kaip turi atrodyti naujos kartos žaidimų konsolės.