Jau tampa įprasta sulaukti dar vieno kompanijos „Google“ pranešimo, kad kompanija atsisako įvairių turimų produktų arba nebeteiks jiems palaikymo. Vis dėlto, kai kurie apžvalgininkai ir čia įžvelgia „Google“ genialumą, kuris šią kompaniją išskiria iš kitų, rašo „Forbes“.
Paprastai į kompaniją, kuri tiek kartų klysta, pradedama žvelgti kaip į klystančią per daug.
„iGoogle“ turbūt yra paslauga, kurios atsisakymas bus akivaizdžiai pastebėtas. „Google Mini“ yra pripažintas kaip nereikalingai dubliuojantis jau dabar teikiamas paslaugas, taigi jo taip pat planuojama atsisakyti iki šio mėnesio pabaigos. Esami klientai gaus techninį palaikymą iki tol, kol baigsis sudarytų sutarčių terminai, ir galės laukti arba baimintis, kad kiti „Google“ produktai juos pasieks artimiausioje ateityje, – vardija „Forbes“ Technologijų apžvalgininkas Timas Worstallas. – „Google Talk“ konkuruoja su „Meebo bar“, o „Google video“, kuriame jau nebegalima talpinti vaizdo medžiagos, bus išjungtas nuo rugpjūčio. Visa jame buvusi vaizdo medžiaga nukeliaus į „Youtube“.
Gali skambėti keistai, kad kompanija, kuri pristato produktus, išnykstančius po kelerių metų, vis dėlto yra sėkminga. Tačiau tokį aspektą gali įžvelgti tik skvarbi ekonomisto akis.
Vienas iš mums žinomų, tačiau viešumoje dažnai neminimų dalykų, yra tas, kad esame beveik tikri, jog komandinė ekonomika nėra veiksminga. Tokia mes laikome konurencinę rinką. Ir dar, mes žinome, kad kompanijos – aktorės tose rinkos ekonomikose – pačios viduje veikia komandinės ekonomikos principais. Tai reiškia, kad vadovai daro ir liepia tą patį daryti kitiems.
Akivaizdu, kad „Google“ stengiasi save pristatyti kaip kompaniją, kuri yra pati tikriausia rinkos dalyvė. Nesustojantys eksperimentai, naujos idėjos, kurios išmetamos į rinką ir stebima: pavyks ar ne.
Taip, inovacijos yra gerai. Netgi kitų sėkmingų produktų kopijavimas – tai ypač padeda užkirsti kelią augančioms monopolijoms. Tačiau rinkos ekonomikos yra negailestingos, todėl nevykėlius greitai pražudo, panašiai kaip gamtos ciklai.
O „Google“ būtent tuo ir išskirtinė, kad iškart negalestingai atsisako produktų, kurie nepasiteisino, taip taupydama savo energiją ir išteklius.