Lietuvos elektros skirstomųjų tinklų operatorius AB LESTO kartu su Valstybine energetikos inspekcija (VEI) naujų elektros vartotojų patogumui modernizavo ir tarpusavyje susiejo informacines sistemas, todėl nuo šiol informacija apie išduotas VEI pažymas dėl vidaus tinklo tinkamumo naudoti LESTO pasiekia automatiškai.
Naujiems vartotojams gautų VEI pažymų patiems į LESTO pristatyti nebereikia. Šis ir kiti atliekami veiksmai leis trumpinti naujų vartotojų prijungimo terminus ir gerinti sąlygas verslui.
Šiemet LESTO naujų vartotojų patogumui jau išplėtojo savitarnos svetainės „Mano elektra“ (www.manoelektra.lt) funkcijas – skiltyje „Naujiems vartotojams“ klientai, užsisakę prijungimo prie skirstomųjų tinklų paslaugą, gali sekti visą paslaugos teikimo procesą, matyti visą su paraiška ir tolimesniais proceso etapais susijusią informaciją: darbų eigą, esamą projekto etapą, dokumentus ir kt. Naujiems klientams savitarnos svetainėje suformuojamos išankstinės sąskaitos, kurias jie gali apmokėti internetu.
Šią vasarą planuojama dar labiau supaprastinti naujų vartotojų prijungimo tvarką – dauguma privačių (buitinių) vartotojų visus formalumus galės atlikti dviejų apsilankymų LESTO teritoriniame skyriuje metu: apsilankę pirmą kartą jie turės pateikti paraišką ir dokumentus, o antrą kartą – prieš atliekant rangos darbus pasirašyti visas reikalingas sutartis. Klientų aptarnavimo telefonu 1802 verslo klientams suteikiamos konsultacijos individualiais klausimais, internetinėje svetainėje www.lesto.lt įkelti naujiems vartotojams aktualių paslaugų suteikimo procesų detalūs aprašymai, sąlygos, įkainiai, dokumentai ir kita informacija.
„Esame išsikėlę tikslą maksimaliai sutrumpinti naujų buitinių vartotojų prijungimo terminus. Manome, kad šie pakeitimai palengvins prijungimo procesą naujiems klientams, sumažins darbo apimtis LESTO darbuotojams, taip pat tai gerins sąlygas Lietuvos verslui. Esame numatę ir kitas priemones, kurios turi užtikrinti, kad naujų vartotojų prijungimas būtų sklandus ir aiškus. Artimiausiu metu daug dėmesio skirsime naujų vartotojų informavimui – planuojame išleisti informacinius leidinius, papildyti aktualia informacija LESTO išduodamas technines sąlygas“, – teigia Virgilijus Žukauskas, LESTO Elektros tinklo tarnybos direktorius.
Nuo 2012 m. vasario iki 2012 m. liepos, per mėnesį LESTO nauji klientai VEI vidutiniškai išsiima maždaug 1300 pažymų apie vartotojo vidaus tinklo tinkamumą naudoti, kurias jie turi pristatyti į bet kurį LESTO teritorinį skyrių. Įdiegus papildomą informacinių sistemų funkcionalumą, pažymų kopijos automatiškai pasiekia LESTO specialistus, todėl naujiems vartotojams šio dokumento pristatymu rūpintis nebereikia. Dėl to sutrumpėja ir vartotojų prijungimo terminai.
Darbų praktika rodo, kad dažniausiai naujiems vartotojams jungiantis prie tinklo nesklandumų sukelia servitutų nustatymai – būtina gauti kitų žemės sklypų savininkų sutikimus, kuomet reikia įrengti naujus ar rekonstruoti buvusius tinklo įrenginius ne klientui priklausančiuose žemės sklypuose. Siekiant supaprastinti servitutų sutarčių sudarymo tvarką, LESTO bendradarbiauja su atsakingomis institucijomis dėl teisės aktų pakeitimų, kad naujų vartotojų prijungimas būtų paprastesnis. Nesklandumų kyla ir dėl nepakankamos vartotojų pasirinktų projektuotojų kompetencijos, netvarkingo klientų vidaus elektros tinklo įrengimo. LESTO klientų elektros įrenginius prijungia tik tada, kai klientai yra tinkamai įsirengę jiems priklausančių objektų vidaus elektros tinklus.
„Jei klientai pasirenka nekompetentingą projektuotoją ir projektai parengiami nekorektiškai, juos labai dažnai tenka koreguoti prieš atliekant rangos darbus. Todėl klientai turėtų įvertinti kylančias rizikas ir projektuotojo kompetenciją dar prieš pradedant rengti projektą“, – teigia V. Žukauskas.
Klientai, LESTO pateikę tikslius savo kontaktinius duomenis, individualiai informuojami apie teikiamas paslaugas, planuojamą laikiną elektros tiekimo sustabdymą dėl tinklo remonto darbų, elektros energijos kainų pasikeitimus. Kontaktinius duomenis galima atnaujinti savitarnos svetainėje „Mano elektra“, klientų aptarnavimo telefonu 1802, bet kuriame klientų aptarnavimo centre.
LESTO šiemet per pirmą ketvirtį prijungė 3863 naujus vartotojų objektus, tai yra 72 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Prijungta nauja leistinoji galia vartotojams per ketvirtį sudarė 56,5 MW, tai 68 proc. daugiau nei prieš metus. LESTO investicijos naujų vartotojų įrenginių prijungimui pirmąjį ketvirtį, lyginant su 2011 m. I ketv., išaugo 2,2 karto, iki beveik 36 mln. litų.