Šiais laikais konkursus skelbia bene kiekvienas aktyvesnis „Facebook“ puslapis. Kodėl jie skelbiami ir kokią tai duos naudą? Apie tai susimąsto ne kiekvienas.
Siekiant išsiaiškinti „Facebook“ konkursų prasmę ir naudą, „Socialus marketingas“ atliko socialinio tinklo narių apklausą, kurioje dalyvavo 725 žmonės (60 proc. moterų ir 40 proc. vyrų).
Konkursuose apskritai nedalyvauja 44 proc. respondentų, o dar 35 proc. dalyvauja ypatingai retai. Taigi konkursai potencialiai sudomina viso labo 21 proc. puslapio gerbėjų.
Dažniausiai žmonės dalyvauja tokiuose konkursuose, kuriuose reikia paspausti „patinka“, pasidalinti ar pakomentuoti, atsakyti į klausimą ar pateikti savo spėjimą. Svarbu pažymėti, kad daugiau nei pusė apklaustųjų nurodė, jog yra dalyvavę specialiose aplikacijose pateiktuose konkursuose. 70 proc. jų tvirtina, kad specialiose aplikacijose pateikti konkursai atrodo patikimiau, rimčiau ir labiau motyvuoja juose dalyvauti.
85 proc. apklausos dalyvių nurodė, jog jiems svarbiausia yra geras prizas ir įdomus konkursas. Tik 9 proc. žmonių buvo svarbu, kad konkursą rengia jų mylimas prekės ženklas.
Apklausa parodė, kad žmonėms nėra svarbu, koks bus prizas, kur kas svarbiau – didelė tikimybė jį laimėti (52 proc. atsakymų). Vos 11 proc. respondentų nurodė, kad dalyvavimas konkursuose paskatina juos rinktis konkurso organizatoriaus prekes ar paslaugas.
Didžioji dauguma puslapių administratorių (beveik 70 proc.) nurodė, kad savo „Facebook“ puslapių komunikacijoje naudoja konkursus. Dažniausiai naudojamos pačios primityviausios konkursų formos: „patinka“ ar žinutės pasidalinimo konkursai, atsakymo į klausimus arba spėjimo bei nuotraukų konkursai.
Tik 6 proc. apklausoje dalyvavusių puslapių administratorių renkasi specialiose aplikacijose vykdomus konkursus (žaidimus). Dauguma jų nurodė, kad toks variantas buvo kur kas efektyvesnis.
Pusė puslapių administratorių tikino pastebintys, kad konkursuose dalyvauja tie patys žmonės. Trečdalis žmonių teigė nekreipiantys dėmesio į dalyvių pasikartojimą.
Dažniausiai konkursus organizuojančių įmonių tikslai būna žinomumo gerinimas, pardavimų skatinimas, kontakto su klientais užmezgimas ir pan. Tačiau tik 5 proc. apklausoje dalyvavusių „Facebook“ puslapių administratorių nurodė, jog konkursai padeda didinti pardavimus.