Kol kai kurie analitikai abejoja, jog „Facebook“ gali ryžtis pasirodyti išmaniųjų telefonų rinkoje, ekspertai iš Prancūzijos nesikuklina ir pateikia gana įdomią prognozę: socialinis tinklas sukurs savo išmanųjį telefoną „FacePhone“ per artimiausius 18 mėnesių, o kad tai galėtų padaryti, „Facebook“ gali už maždaug 15 mlrd. JAV dolerių įsigyti ne pačius geriausius laikus išgyvenančią suomių kompaniją „Nokia“.
Ekspertai prognozuoja, jog egzistuojantys partneriški santykiai tarp „Microsoft“ ir „Nokia“ nulems, jog „socialinis“ telefonas dirbs su mobiliaja operacine sistema „Windows Phone“. „Facebook“ išleis „FacePhone“. Ir nesvarbu, ar jis bus mėlynos spalvos ir ar ant jo bus logotipas su raide „F“ – jis taps perversmu rinkoje“, – mano kompanijos „Mobile Network Group“ vadovas Paulas Amsellemas.
Paulo Amsellemo teigimu, „Nokia“ akcijų kaina per paskutines kelias savaites smarkiai nukrito, todėl „Facebook“ galėtų investicijai skirti maždaug 10 mlrd. JAV dolerių, o dalį finansų gali panaudoti iš neseniai sėkmingai įvykdyto IPO, tuo tarpu pati suomių kompanija šiuo metu preliminariai įvertinta 15 mlrd. JAV dolerių „Microsoft“ taip pat gana gerai sutaria su „Facebook“, 2007 m. netgi tapo socialinio tinklo investuotoju. Bendros „Facebook“, „Microsoft“ ir „Nokia“ pastangos gali tapti labai galingu instrumentu, išvedant į rinką naują išmanųjį telefoną“, – teigė P. Amsellemas.
Jei „Facebook“ vis tik nesiryš įsigyti kompanijos „Nokia“, kitu pretendentu į pirkinius gali tapti išmaniųjų telefonų „BlackBerry“ gamintojas – kanadiečių kompanija „Research In Motion“ (RIM), kuri rimtai „serga“ ir artimiausiu metu žada atleisti mažiausiai 12 proc. savo personalo. Pastaroji netgi atsieis pigiau, nei suomiai: vos už 6 mlrd. JAV dolerių Pagrindine priežastimi, kodėl „Facebook“ pirktų „Nokia“ arba RIM, taptų ne tik prieiga prie firminių technologijų, tačiau ir ryšiai, kuriuos turi abi kompanijos su viso pasaulio mobiliojo ryšio operatoriais – tai yra ta sritis, kurioje „Facebook“ gali būti labai pažeidžiama.
„Facebook“ reikalingas kažkas, kas supranta tinklus, technologijas, turi gerus ryšius šioje rinkoje. Socialinis tinklas gali įsigyti vieną iš šių kompanijų ne už tokius jau didelius pinigus“, – mano Paulas Amsellemas. Jo teigimu, „Facebook“ artimiausiu metu pradės įsisavinti mobilių įrenginių rinką, kad galėtų surasti naują sektorių, kuriame kompanija galės vystytis ateityje. Jei atsižvelgtume, jog socialinis tinklas „Facebook“ turi virš 900 mln. paskyrų, o 500 mln. vartotojų šiuo tinklu naudojasi mobiliaisiais įrenginiais, tai naujo išmaniojo telefono pasirodymas rinkoje yra visai tikėtinas.