Valstybinis patologijos centras tapo pirmąja Lietuvoje viešojo sektoriaus sveikatos priežiūros įstaiga, komunikacijai pasitelkusia įmonės socialinio tinklo sprendimą. Juo siekiama gerinti Centro atliekamų tyrimų kokybę, sklandžiau organizuoti Centro veiklą bei vykdyti projektus tiek įstaigos viduje, tiek bendradarbiaujant su kitomis medicinos bei mokslo organizacijomis.
Debesų kompiuterijos principu paremtą „TeamGate“ sprendimą, kaip paslaugą (angl. Software as a Service, SaaS), teikia bendradarbiavimo ir žinių valdymo sprendimų įmonė „Blue Bridge Code“.
„Pacientų audinių ir ląstelių tyrimas neretai lemia ligos diagnozavimą ir gydymo parinkimą. Tad pagrindinis mūsų tikslas – teikti kokybiškas patologijos diagnostikos paslaugas, taip gerinant Lietuvos gyventojų gydymo kokybę ir stiprinant ligų prevenciją. Dėl to Centre diegiame pažangius tyrimo metodus, tobuliname jų atlikimo standartus. Sėkmingai veiklos plėtrai būtini inovatyvūs komunikacijos bei bendradarbiavimo sprendimai. Pamatėme, kad vien elektroninio pašto mums nebepakanka. Reikalinga erdvė, kurioje specialistai galėtų keistis idėjomis, informacija, diskutuoti rūpimais klausimais“, – teigia Valstybinio patologijos centro direktorius prof. dr. Arvydas Laurinavičius.
Anot A. Laurinavičiaus, prieš pasirinkdami socialinį tinklą, Centro specialistai išbandė keletą projektų ir informacijos valdymo sistemų, tačiau pasirinko sprendimą, kuriuo paprasčiausia naudotis ir lengviausia integruoti su kitomis IT sistemomis.
Šiuo metu įmonės socialinio tinklo sprendimu Valstybinis patologijos centras naudojasi tik organizacijos viduje, tačiau jau artimiausiu metu jį ketinama plėsti – įtraukti ir kitas Santariškių medicinos miestelio įstaigas. „TeamGate“ sprendimas palengvins bendrų projektų vykdymą ir jų eigos stebėjimą, užduočių, susijusių su konkrečiu projektu skyrimą, dokumentų derinimą, keitimąsi įvairia informacija.
„Pažangūs tyrimai medicinos srityje turi didelę įtaką visai šalies sveikatos sistemai. Šios srities specialistams ypač svarbu tinkamai ir tiksliai valdyti informaciją ir duomenis, taip pat bendradarbiauti tarpusavyje ir keistis žiniomis. Tokią galimybę ir suteikia įmonės socialinis tinklas. Jis padeda vienos ar kelių organizacijų darbuotojams burtis į projektų, skyrių ar panašių interesų grupes, siekti bendrų tikslų, diskutuoti, keistis žiniomis bei patirtimi. Tokiu būdu darbas vyksta efektyviau“, – teigia Vykintas Arlauskas, bendrovės „Blue Bridge Code“ direktorius.
Įmonės socialinis tinklas nuo intraneto skiriasi tuo, kad jo vartotojai ne tik skaito savo kolegų patalpintą informaciją, bet ir aktyviai dalyvauja patys ją pateikdami, kurdami, komentuodami ir užduodami klausimus. Be to, sprendimas padeda išvengti didelių pradinių investicijų į IT ūkį, kurios mažiausiai gali siekti keliolika tūkstančių litų. Naudojant įmonės socialinio tinklo „TeamGate“ paslaugą, sumą, mokamą už vieną vartotoją galima palyginti su minimaliu mobiliojo ryšio mėnesiniu abonentu.