Kompanijos „NPD DisplaySearch“ statistika rodo, jog 2012 metų I ketvirtyje visame pasaulyje buvo parduota 76,2 mln. planšetinių, nešiojamųjų ir interneto kompiuterių, o tai yra 30 % daugiau, nei tuo pačiu laikotarpiu 2011 metais.
Didžiausiu mobiliųjų kompiuterių tiekėju tapo kompanija „Apple“, kuri per minėtą laikotarpį realizavo 17,2 mln. įrenginių, iš kurių planšetiniams kompiuteriams „iPad“ teko 13,6 mln. vienetų. Kompanijos iš Kupertino rinkos dalis sudaro 22,5 %.
Antroje vietoje liko kompanija „Hewlett-Packard“, kuri per I ketvirtį pardavė 8,9 mln. vienetų mobiliųjų kompiuterių ir dabar užima 11,6 % rinkos. Trejetuką „uždaro“ kompanija „Acer“, kuri rinkai patiekė 6,9 mln. vienetų mobiliųjų kompiuterių, o tai atitinka 9 % rinkos dalį. Iš kitų kompanijų galima paminėti ketvirtoje likusią „Lenovo“ (5,9 mln. įrenginių ir 7,7 % rinkos dalis) bei „Dell“ (5,6 mln.; 7,3 %).
Jei iš šios statistikos išmestume planšetinius kompiuterius, tai didžiausiu mobiliųjų kompiuterių (nešiojamieji ir interneto kompiuteriai) tiekėju tampa HP, kurios dalis yra 16,2 % (8,9 mln. vienetų). Iš karto už jos yra kompanijos „Acer“ (11,9 %), „Lenovo“ (10,6 %), „Dell“ (10,2 %) ir ASUS (8,1 %).
Kalbant apie planšetinių kompiuterių pardavimus 2012 m. I ketvirtį, jie gali pasigirti net 124 % prieaugiu, o lyderiu ir toliau išlieka „Apple“. Bendras planšetinių kompiuterių gamintojų reitingas atrodo taip:
- „Apple“ – 13,6 mln. parduotų įrenginių; 62,8 % rinkos;
- „Samsung“ – 1,6 mln.; 7,5 %;
- „Amazon“ – 0,9 mln.; 4,0 %;
- RIM – 0,5 mln.; 2,3 %;
- ASUS – 0,5 mln.; 2,3 %;
Nors „Apple iPad“ rinkos dalis po truputį mažėja, tačiau bet kuriam iš „Apple“ konkurentų iki rimtos konkurencijos dar labai labai toli, nors analitikai ir pažymi, jog „Android“ įrenginių skaičius auga tikrai dideliais tempais (aišku, šis teiginys labiau galioja išmaniųjų telefonų, o ne planšetinių kompiuterių rinkai).