Jei naudojatės „Facebook“ socialiniu tinklu, turėtumėte žinoti, kad esate ne jo klientas, o produktas, kurio finansinę naudą gamintojui galima nesunkiai apskaičiuoti internete.
Kuo didesniu informacijos kiekiu – nuotraukomis, žinutėmis, „Like“ paspaudimais ir t. t. – keičiatės su kitais per „Facebook“, tuo didesnė jūsų ekonominė vertė šioje sistemoje, teigia interneto vartotojų privatumo problemas nagrinėjanti bendrovė „Abine Security“, pristačiusi internetinį skaičiuotuvą, galintį apskaičiuoti, kiek dolerių „Facebook“ uždirba iš kiekvieno savo vartotojo.
85 proc. pajamų „Facebook“ gauna iš reklamos, todėl kuo didesniu informacijos kiekiu jūs keičiatės su kitais, tuo efektyviau „Facebook“ gali nukreipti į jus savo užsakovų reklamą, o tai savo ruožtu didina jūsų ekonominę vertę. „Abine Security“ skaičiuotuvas „Facebook“ naudotojams užduoda kelis klausimus apie jų geografinę buvimo vietą, „Facebook“ draugų skaičių ir kt., ir remdamasis atsakymais apskaičiuoja, kiek JAV dolerių per metus „Facebook“ uždirba iš jūsų.
Šis skaičiuotuvas atskleidžia daugumą nustebinsiantį faktą, kad „Facebook“ iš tikrųjų nėra „nemokamas“, o pajamų iš reklamos srautas turėtų dar labiau padidėti pradėjus prekiauti „Facebook“ akcijomis biržoje, skelbia „Dailymail.co.uk“.
Pasak analitikų, po pirminio akcijų siūlymo „Facebook“ jau turės atsižvelgti į savo akcininkų nuomonę dėl verslo tikslų ir jų siekimo strategijos, todėl bendrovės vadovybė susidurs su akcininkų spaudimu siekti planuojamo pelningumo. Tai reiškia, kad šio tinklo vartotojai taps dar aktyvesnės, įmantresnės ir agresyvesnės reklamos taikiniu.
Kai kurių analitikų manymu „Facebook“ per artimiausius 5 metus privalės padidinti pajamas 41 proc., kad atitiktų nepaprastai aukštą savo rinkos vertę. 2011 m. 85 proc. pajamų „Facebook“ gavo iš reklamos, o tokios pajamos tiesiogiai priklauso nuo sugebėjimo surinkti kuo išsamesnę informaciją apie vartotojus, įskaitant ir labai asmenišką, sakoma pranešime.