Išaušus išmaniųjų technologijų erai, leidėjai įtikėjo, kad mobilieji kompiuteriai su dideliais spalvotais ekranais pradės naują žiniasklaidos etapą. Tačiau jiems teko skaudžiai nusivilti, rašo „Technology Review“.
Leidėjai apsidžiaugė, kad galės pristatyti naujas geresnes skaitmenines leidinių replikas, kurios bus instaliuotos į įrenginio operacines sistemas, tokias kaip „iOS“ ar „Android“. Leidinių programėlės turėjo tapti nauju unikaliu produktų su interaktyviomis funkcijomis.
Leidėjai įtikėjo, kad jie pristato naujus unikalius produktus, už kuriuos galės imti mokestį. Jie taip pat save įtikino, kad sukurti ir vystyti programėlę bus paprasta.
Tiražo audito biuras pažadėjo į leidinio reitingą, kuris yra pagrindinis rodiklis nustatant reklamos kainos spaudoje, įskaičiuoti ir programėles.
Tačiau beveik visiems leidėjams teko nusileisti ant žemės dėl rimtų programėlių trūkumų.
Visų pirma, „Apple“ pareikalavo sau 30 proc. dalies nuo vieno egzemplioriaus pardavimo „iTunes“ parduotuvėse. Vieno egzemplioriaus pelno marža yra mažesnė nei 30 proc. Dauguma leidėjų nusprendė nebepardavinėti po vieną egzempliorių.
Taip pat „Apple“ ilgai nesugebėjo taip pardavinėti prenumeratų, kad būtų galima apskaičiuoti skaitomumo reitingą.
Kilo ir kitų kliūčių. Pasirodo, nebuvo taip paprasta pritaikyti spausdintą leidinį programėlei. Reikėjo pritaikyti leidinį ir vertikaliam ir horizontaliam vaizdui, kurį gali pasirinkti planšetinių kompiuterių vartotojai. Taip pat reikėjo sukurti ir versiją mobiliesiems telefonams su mažesniais ekranais.
Be to, leidiniai turi daug portalų programuotojų, kurie geriau išmano tokias technologijas kaip HTML, CSS ir „JavaScript“, „iPad“ programėlės parašytos „Objective C“ programine kalba.
Tačiau didžiausia problema ta, kad skaitytojai buvo pripratę prie internetinių versijų, kuriose straipsniai turi nuorodas. Tuo tarpu programėlės pasirodė esančios „aptvertais sodais“. Nors gražios, tačiau jos yra mažos ir slogios. Skaitytojams pasirodė per daug sudėtinga ir sunku priprasti prie skaitmeninės žiniasklaidos, kuri yra atitverta nuo visos kitos skaitmeninės žiniasklaidos.
Leidėjams programėlės neatsipirko, nes nebuvo pirkėjų ir auditorijos, kuri pritrauktų reklamą. Dauguma skaitytojų dabar skaito internetines versijas, kurios pačios prisitaiko prie įrenginio, kuris yra naudojamas. Tad leidėjai pamažu išvis atsisako programėlių.