Žaidimų pasaulyje susiklostė gana įdomi situacija – ramybę sudrumstė kompanija „Worlds Inc.“, kuri padavė į teismą korporaciją „Activision Blizzard“. Nedidelės kompanijos teisininkai tvirtina, jog MMORPG žaidimas „World of Warcraft“ pažeidžia „Worlds Inc.“ priklausantį patentą, kuris aprašo „lanksčiai keičiamo dydžio architektūros trimačio daugelio vartotojų interaktyvaus virtualaus pasaulio sistemą“.
Jei įsigilintume į patentą 6219045, kuris JAV patentų biuro buvo išduotas 2001 m. (pats patentas paduotas svarstyti dar 1996 m.), jame galime surasti tokias frazes: „daugybė vartotojų gali sąveikauti trimatėje, kompiuterio sugeneruotoje grafinėje erdvėje, kur kiekvienas vartotojas aktyvuoja savo kliento dalį, kuri leidžia žiūrėti į virtualų pasaulį iš būtent šio vartotojo perspektyvos.“
Galbūt jums dabar juokinga, skaitant šias eilutes, kurios banaliai aprašo bet kurio MMORPG projekto pasaulį, tačiau 1996 m. tiems, kurie padavė šį patentą, jų idėjos iš tikrųjų atrodė unikalios, šviežios ir netgi revoliucinės. Juokas juokais, tačiau būtent šio patento dėka „Worlds Inc.“ pavyko priversti mokėti licencines išmokas gana didelį žaidimų pasaulio atstovą – „NCSoft“, kuris gerai žinomas iš tokių serijų, kaip „Lineage“, „Guild Wars“ ir „City of Heroes“.
Sunku pasakyti, kokios taktikos imsis „Activision Blizzard“. Jei prašoma suma pasirodys nežymi, yra šansų, jog „World of Warcraft“ kūrėjai paseks „NCSoft“ pavyzdžiu. Tačiau jei „Activision Blizzard“ principingai laikysis pozicijos nepasiduoti „patentinio trolio“ reikalavimams, kompanijai „Worlds Inc.“ tikrai saldu nebus – visai tikėtina, jog pastarąjį patentą bus pareikalauta pripažinti negaliojančiu.