Kaip praneša portalas „Businessweek“, Australijos federalinis teismas priėmė sprendimą, kuris numato, kad „Google“ yra kalta dėl pažeidimų, padarytų „AdWords“ sistemą naudojančių reklamos užsakovų. Nusižengimu pripažinta tai, jog eilė reklamos užsakovų susiedavo savo reklamą su užklausomis apie konkurentus.
Nors „AdWords“ reklama aiškiai pažymima kaip „remiamos nuorodos“, tačiau teismas nusprendė, jog ji klaidina vartotojus, o taip daryti negalima. Remiantis teismo sprendimu, „Google“ privalo peržiūrėti „AdWords“ politiką ir apmokėti teismo išlaidas, kurios nepatikslinamos.
Žinoma, „Google“ neketina sutikti su teismo sprendimu ir ketina apskųsti jį aukštesnei instancijai. Paieškos giganto istorija mena panašius atvejus, kai kompanijai tekdavo mokėti už „AdWords“ vartotojų pažeidimus, tačiau tai buvo JAV. „Google“ dažnai pabrėžia, jog laikosi būtent Jungtinių Valstijų įstatymų, t. y. čia „Google“ yra tiesiog paprasčiau sumokėti baudą, nei įrodinėti teisėjams akivaizdžius dalykus.
Kitose šalyse „Google“ gali būti paprasčiau, pavyzdžiui, korporacija gali ignoruoti teismo sprendimą, kaip tai neseniai nutiko Japonijoje, kur buvo uždrausta naudoti automatinio užpildymo funkciją „Live Search“, pasiskundus vienam iš japonų.
Šį kartą Australijoje teisminio ieškinio iniciatoriumi prieš „Google“ tapo organizacija ACCC (Australian Competition and Consumer Commission). Ne nuostabu, jog viena iš organizacijų, sukurtų traukti pinigus iš tų, kurie jų turi, supranta, jog iš „Google“ galima gauti daugiau, nei iš tikrųjų pažeidėjų, besinaudojančių „AdWords“ sistema. Taip pat nenuostabu, jog anksčiau žemiausios instancijos teismas jau buvo atmetęs ACCC pretenzijas, kartu ir federalinis tesimas, nors ir pripažino „Google“ kaltę, finansinės baudos ACCC naudai taip ir neskyrė.