Bendrovė „SES“ (Euronext Paryžiaus ir Liuksemburgo vertybinių popierių biržoje: „SESG“) šiandien pranešė, kad poreikis pereiti prie raiškiosios televizijos (HDTV) Baltijos šalyse per artimiausius dvejus metus išaugs dvigubai, o vėliau – net trigubai, palyginus su 2011 metais. Tai reiškia, kad daugiau negu 200 tūkstančių namų ūkių planuoja tapti raiškiosios televizijos žiūrovais iki 2013 metų, o 400 tūkstančių namų ūkių yra pasirengę pereiti prie raiškiosios televizijos per ilgesnį laikotarpį.
Šiuo metu Baltijos šalyse yra daugiau negu 2,6 milijono namų ūkių, turinčių televiziją, iš kurių 120 tūkstančių naudojasi HDTV jungtimi. Pagrindinis HDTV kanalų transliuotojas Baltijos šalių rinkoje yra „VIASAT“.
16 % namų ūkių Latvijoje, 14 % namų ūkių Lietuvoje ir 18 % namų ūkių Estijoje, kuriose yra televizija, yra pasirengę pradėti žiūrėti raiškiąją televiziją 2014 metais. Pagrindinėmis priežastimis, dėl kurių verta jungtis prie raiškiosios televizijos, žiūrovai nurodė HDTV vaizdą ir garsą. Tyrimas taip pat parodė, kad dabartiniai raiškiosios televizijos žiūrovai renkasi mokslo populiarinimo, pramoginius, sporto ir muzikos kanalus. Ir priešingai, žiūrovai, kurie nemato raiškiosios televizijos, tačiau ruošiasi ją žiūrėti, nurodė, kad jungtųsi prie šios televizijos dėl filmų ir mokslo populiarinimo kanalų.
Bendrovės „SES“ vadovas Baltijos šalyse Niklas Sjogrenas sako: „Tyrimas labai aiškiai parodė, kad raiškiajai televizijai Baltijos rinkoje atsiveria milžiniškas potencialas. Šiuo metu raiškioji televizija labai sparčiai plinta visoje Europoje ir jau yra laikoma televizijos srities standartu. „SES“ palydovai Europoje transliuoja daugiau negu 260 HDTV kanalų. Šiuo metu jau nebesvarstomas klausimas „jeigu“ – svarstoma, „kada“ ateis raiškiosios televizijos ir žiūrovų perėjimo prie jos bumas Baltijos šalyse. Tyrimo duomenimis, Lietuvoje raiškiosios televizijos bumas prasidės jau netrukus. Kaip parodė tyrimas, dabar labai svarbu, kad rinkos žaidėjai informuotų gyventojus apie raiškiosios televizijos pranašumus, o transliuotojai – pateiktų kuo daugiau HDTV turinio.”
Čia pateikiami vėliausio tyrimo „Raiškiosios televizijos kanalų potencialas Baltijos šalyse“, kurį užsakė bendrovė „SES“, o padėjo atlikti pirmaujanti rinkos tyrimų organizacija „Gfk“, rezultatai. Tyrimas remiasi tiesioginiais ir kompiuterizuotais pokalbiais su respondentais ir raiškiosios televizijos žiūrovais Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje.