Didžiausias pasaulyje asmeninių kompiuterių gamintojas, kompanija HP, šiandien negali pasigirti, kad jos veikla klesti. Problemų yra, ir paskutinis žingsnis, apjungiant spausdintuvų gamybą su asmeninių kompiuterių (AK) padaliniu, o taip pat eilė kitų smulkių valdymo struktūros pakeitimų skirtos pakeisti situaciją smarkiai kintančioje rinkoje. Ateityje HP, galbūt, labiau supanašės su savo daug galingesniu konkurentu – kompanija „Apple“.
Bent jau neseniai įvykusiame HP akcininkų susitikime pagrindine diskusijos tema tapo „Apple“. Didžioji klausimų ir atsakymų dalis sesijos metu buvo susiję su tema „Kodėl HP savo verslo stiliumi negalėtų būti panaši į kompaniją iš Kupertino?“, kuri gauna daug daugiau pelno nei kiti, nors tyrimams skiria žymiai mažiau lėšų.
Kaip dabartinės HP vykdomosios direktorės Meg Whitman paklausė, ar ji turi kokią nors rinkos viziją, panašią į tą, kurios savo laiku laikėsi Steve Jobs, ji atsakė, HP turėtų daugiau dėmesio skirti „griaunančioms“ inovacijoms, kaip „Apple“. Reikia kurti naujas įrenginių kategorijas arba kardinaliai peržiūrėti jas, o ne laikytis tradicinio HP evoliucinio plano. M. Whitman taip pat pabrėžė, jog kompanijai būtina susikoncentruoti į keletą skirtingų produktų, nei stengtis pateikti rinkai visko po truputį.
HP vadovė taip pat pažadėjo, jog spausdintuvų, serverių ir kitų kompanijos padalinių srityje gresia didelės permainos, nors ir nenurodė, kokios tiksliai. M. Whitman nurodė apie kompanijos stengimąsi sumažinti priklausomybę nuo naujų technologijų įsisavinimo, kažką nuperkant, o pagrindinė užduotis bus nuosavos inovacijos ir technologijų kūrimas tarp savo sienų. Daug daugiau dėmesio bus skirta tyrimams ir vystymui, o taip pat esminiams produktams.
Vienas iš HP akcininkų pasiūlė kompanijai sekti „Apple“ pavyzdžiu mažmeninės prekybos tinklo steigimo srityje, kadangi tai leistų vartotojui nelaukti dviejų – trijų savaičių, kol bus sutaisytas, pavyzdžiui, jo spausdintuvas. Savo ruožtu, M. Whitman teigė, jog kompanija turi savo parduotuves Brazilijoje, tačiau kompanija didelių inovacijų imsis, tobulinant HP tinklalapį, kuris bus skirtas patogesnei prekybai ir spartesniam produktų garantiniam aptarnavimui.
Kitas HP akcininkas pabrėžė, jog kompanijai trūksta inovacijų: jo manymu, HP dažnai naujus produktus išleidžia tik po to, kai tai padaro „Apple“. M. Whitman oponavo pažymėdama, jog HP buvo pirma arba antra visose verslo srityse ir turėtų tik patobulinti savo produktus, kad šie geriau atitiktų rinkos poreikius. Kartu ji pagarbiai atsiliepė apie Steve Jobs, pripažindama, jog pastarojo metodai ir filosofija puikiai tiko „Apple“: „Mes visi turėtume paploti „Apple“ už jos sėkmę. Steve Jobs buvo mūsų kartos verslo lyderiu.“
Ką gi, pažiūrėsime, ar pavyks poniai Whitman reorganizuoti HP taip, jog asmeninių kompiuterių rinkos lyderis sėkmingai įveiktų pereinamąjį etapą ir vėl galėtų grįžti į aukšto pelningumo sritį vartotojiškų produktų rinkoje.