„PayPal“ rodo stiprias ambicijas tapti virtualių atsiskaitymu standartu ne tik internete, bet ir kavinėse, parduotuvėlese ir didžiuliuose prekybos tinkluose.
Kiekvienas išmaniojo telefono vartotojas gali jame turėti ir virtualią piniginę, o telefonai tik populiarėja. Taigi ir naujos įmonės, ir jau įsitvirtinę gigantai, tokie kaip „Visa“ ar „Apple“ ieško galimybių tapti patraukliausios paslaugos tiekėju.
Bet nei viena įmonė siekdama šio tikslo nedirbo taip ilgai kaip „eBay“ priklausanti „PayPal“, rašo „Fortune“. Kompanija klojo pamatus globaliai atsiskaitymų internetu sistemai daugybėje šalių siekdama taisyti teisinį reguliavimą, grumdamasi su nesuskaičiuojama daugybe interneto sukčių ir mėgindama atsirinkti tarp vartotojų skundų. Šiandien „PayPal“ dirba su 9 mln. prekybininkų ir 106 mln. aktyvių pirkėjų, o tuo metu „eBay“ tyliai kuria dar didesniam ratui klientų skirtą elektroninės piniginės sistemą.
Kol kas šiame lauke daug neaiškumų ir statyti ant kurio nors vieno technologinio sprendimo ar prekės ženklo, turėsiančio sukurti pasitikėjimą visame pasaulyje, yra ankstoka. Galiausiai, neaišku, ar žmonės bus linkę atsisakyti banko kortelių ir ar piniginė telefone netaps tik išsigelbėjimu pamiršus tikrąją namie.
Tačiau „PayPal“ ryškina savo strategiją ir daro drąsius žingsnius. Nusipirkusi keletą veiklą pradedančių įmonių – elektroninės prekybos, internetinių mokėjimų, programėlių kūrimo – „PayPal“ pradėjo teikti naujas paslaugas, iš kurių paskutinioji – „PayPal Here“. Ji prekiautojo telefoną, prie jo prijungus nedidelį „PayPal“ įrenginį, leidžiantį nuskaityti banko korteles, paverčia mokėjimų terminalu. Ši paslauga yra analogiška kompanijos „Square“ teikiamoms galimybėms.
Abi kompanijos teigia pernai atlikusios perlaidų už 4 mlrd. dolerių ir sparčiai ieško papildomų sprendimų, neapsiribojančių įprastinio kortelių terminalo perkėlimu į telefoną.
Siūlomi sprendimai, nereikalaujantys kortelės braukymo, o „PayPal Here“ per pastaruosius du mėnesius dviejuose tūkstančiuose JAV prekybos tinklo „Home Depot“ parduotuvių įdiegė savo atsiskaitymo sistemą kaip alternatyvą kredito kortelėms. „PayPal“ už mokėjimus ima 2,7 proc. mokestį, o „Square“ – 2,75 proc. Prekybininkus „PayPal“ gali suvilioti, jei pasiūlys geresnes sąlygas nei kortelių operatoriai.