AB „Rytų skirstomieji tinklai“ (toliau - RST), rūpinasi savo klientais ir domisi jų poreikiais. Skirdama ypatingą dėmesį savo darbo kokybei, RST užsakė atlikti gyventojų nuomonės apklausą.
Elektros energija pasiekia visus (99,5 proc.) Lietuvos gyventojus ir yra viena būtiniausių bendro pobūdžio paslaugų, be kurių gyvenimas šiuo metu beveik neįsivaizduojamas. Kitomis bendro pobūdžio paslaugomis (centralizuotu šilumos tiekimu, šalto ir karšto vandens tiekimu, dujų tiekimu) naudojasi ženkliai mažesnė Lietuvos gyventojų dalis.
Elektros tiekimo paslauga yra patenkinta absoliuti dauguma (91 proc.) RST klientų. Gyventojai geriausiai žino įprastas skirstomųjų tinklų įmonės teikiamas paslaugas: keičiamos atsiskaitymo knygelės, įrengiami, keičiami ir tikrinami elektros apskaitos prietaisai, likviduojami elektros tiekimo sutrikimai, teikiama prijungimo prie elektros tinklų paslauga.
Atlikus apklausą paaiškėjo, kad 60 proc. šeimų, gyvenančių RST aptarnaujamose teritorijose, elektros energiją naudoja pagal poreikius, tačiau stengiasi taupyti. Tai dažniau kaimo gyventojai, individualiuose namuose gyvenantys respondentai. Tačiau rezultatai taip pat parodė, kad daugiau elektros energijos per mėnesį sunaudojanti apklaustųjų gyventojų dalis elektros energijos taupyti nesistengia. Gyventojų išlaidos elektrai labai priklauso nuo šeimos pajamų ir būsto tipo.
Vidutiniškai viena šeima Lietuvoje per mėnesį už sunaudotą elektrą moka 47 litus. Už elektrą daugiau moka didesnes šeimos pajamas turintys žmonės bei privačiuose namuose gyvenančios šeimos.
92 proc. respondentų už sunaudotą elektrą dažniausiai atsiskaito pagal atsiskaitymo knygelę. Atsiradus naujoms galimybėms, vis daugiau gyventojų renkasi naujus, patogesnius atsiskaitymo už elektrą būdus - apmokėjimą už elektrą internetu ar naujausiu tiesioginio debeto būdu.
Elektros vartotojų patirtis rodo, kad RST aptarnaujamoje teritorijoje mažėja problemų, dėl kurių gyventojai neturėtų elektros energijos. 65 proc. RST klientų teigė, kad per paskutinius 12 mėnesių jų būste elektros energija nebuvo dingusi nė karto. Nutrūkus elektros tiekimui gyventojai dažniausiai niekur nesikreipia ir laukia, kol gedimas bus pataisytas. RST dispečeriui skambina tik kas dešimta šeima, o 3 proc. gyventojų RST aptarnaujamoje teritorijoje problemą sprendžia patys. Bendravimu su elektrą tiekiančios bendrovės darbuotojais dauguma gyventojų taip pat liko patenkinti.
Lietuvos gyventojų apklausą atliko UAB „Baltijos tyrimai“, apklausa vyko 2005 m. lapkričio 11 - 18 d., apklausta per 1000 Lietuvos gyventojų nuo 15 iki 74 metų. AB „Rytų skirstomieji tinklai“ aptarnauja 715 tūkst. klientų Vilniaus, Panevėžio, Alytaus ir Utenos apskrityse bei dalyje Kauno ir Marijampolės apskričių.