Sparčiai populiarėjant debesijos paslaugoms šiemet į vieną didžiausių Europoje duomenų centrą Dubline „Microsoft“ investuos dar 130 mln. JAV dolerių ir artimiausiam laikotarpiui sukurs arti 500 naujų darbo vietų. Airijoje esantis duomenų centras aptarnauja klientus iš Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos šalių. Didinti 500 mln. JAV dolerių vertės duomenų centro pajėgumus skatina auganti paklausa paslaugai „Office 365“, taip pat „Windows Live“, „Xbox Live“, „Bing“ ir „Windows Azure“.
„Naudojimasis „Microsoft“ debesijos paslaugomis įgauna pagreitį visoje Europoje. Gyventojai, smulkūs verslai, didžiosios korporacijos ir valstybinės institucijos vis aktyviau išnaudoja debesų kompiuterijos galimybes, – sakė Martynas Bieliūnas, „Microsoft“ rinkodaros vadovas Baltijos šalims. – Toliau investuojame į debesijos infrastruktūrą, siekdami užtikrinti sklandų paslaugų teikimą ir dabar, ir ateityje.“
Paskutinįjį 2011 m. ketvirtį debesijos paslaugų klientų skaičius tiek verslo, tiek privačiame sektoriuose augo beveik trečdaliu. Visame pasaulyje verslo komunikacijos programos „Lync“ ir santykių su klientais valdymo sprendimo „Dynamics CRM“ vartotojų skaičius taip pat didėjo 30 proc. „Xbox“ naudotojų, žaidžiančių internete su „Xbox Live“, padaugėjo trečdaliu ir dabar registruotų vartotojų yra jau 40 mln., o pokalbių programa „Skype“ ketvirtąjį 2011 m. ketvirtį naudojosi jau 200 mln. gyventojų.
Nemažą pasaulinio debesijos paslaugų prieaugio dalį sudaro Europos rinka, todėl buvo nuspręsta išplėsti vieną didžiausių Senojo žemyno duomenų centrų. Dublino duomenų centras padidės 11 tūkst. kvadratinių metrų ir iš viso užims pusketvirtos futbolo aikštės plotą. Duomenų centre papildomai bus įdarbinta nuo 50 iki 70 specialistų, o centro atnaujinimo darbai sukurs 400 naujų darbo vietų statybininkams. Plėsdama debesijos paslaugų teikimą „Microsoft“ taip pat investavo per 7 mln. dolerių ir į duomenų centrą Briuselyje.
Nuo praėjusio rudens, kai Lietuvoje buvo pristatyta naujoji paslauga „Office 365”, debesijos sprendimus gali išbandyti ir mūsų šalies įmonės ir organizacijos. Iš visų centrinės ir rytų Europos šalių būtent Lietuvos įmonės aktyviausiai domisi ir testuoja „Office 365“. Šiuo metu daugiau nei 1000 įmonių Baltijos šalyse testuoja naujosios paslaugos „Office 365“ galimybes, iš jų net 520 – įmonės iš Lietuvos.
Aktyvus „Microsoft“ partnerių domėjimasis rodo, jog visoje Lietuvoje debesijos sprendimais domisi vis daugiau didelių ir mažų įmonių. Šiuo metu vien Lietuvoje aktyviai teikti debesijos paslaugas ruošiasi arti 40 informacinių technologijų bendrovių. „Aukštą Baltijos šalių ir Lietuvos verslo atstovų susidomėjimą debesijos paslaugomis nulemia keletas veiksnių - gerai išplėtota telekomunikacijų infrastruktūra, plačiajuosčio ir mobiliojo interneto teikiamos galimybės. Vartotojai jau įprato, kad verslo ir asmeninę informaciją gali pasiekti bet kuriuo metu iš bet kurios vietos, – sakė debesijos paslaugas teikiančios bendrovės „ATEA“ rinkodaros direktorius Baltijos šalims Simonas Stūrys. – Šios sąlygos suteikia verslui operatyvumo ir lankstumo, tad susidomėjimas debesijos paslauga „Office 365” iš tiesų yra didelis.“
Neseniai paskelbti naujausi tyrimai parodė, kad smulkaus ir vidutinio verslo atstovai jau pripažino teigiamą debesijos paslaugų įtaką įmonių rezultatams. 49 proc. apklaustų įmonių patvirtino, kad debesijos sprendimai leidžia joms veikti lanksčiau. 45 proc. tyrimo dalyvių teigė sutaupiusios lėšų, o 39 proc. bendrovių tapo produktyvesnės. Visame pasaulyje „Microsoft“ debesijos paslaugomis naudojasi ir didžiosios korporacijos tokios kaip „Volkswagen“, „Lufthansa“, „Konica Minolta Business Solutions“ ir kitos. „Skaičiavimai parodė, kad investicijos į debesijos paslaugas įmonėms atsiperka per metus, o trijų metų laikotarpyje investicijų grąža išauga daugiau nei trigubai. Tiek tarptautinės korporacijos, tiek smulkiosios bendrovės jaučia ekonominę debesijos naudą ir palaipsniui keičia darbo įpročius“, – sakė M. Bieliūnas.
M. Bieliūno teigimu, pagal paslaugų kompleksiškumą, patogumą ir prieinamumą bet kurio dydžio įmonėms analogų „Office 365“ produktui rinkoje nėra, todėl jis itin ragina galimybe nemokamai išbandyti „Office 365” pasinaudoti akademines ir švietimo institucijas, kurioms tradiciškai taikomi palankiausi apmokėjimo modeliai. „Naujoji paslauga patraukli tuo, kad klientai savo nuožiūra gali naudotis labai skirtingais paslaugų kompleksais ir rinktis tik tai, kas jiems išties aktualu – naudotis visu paslaugos paketu, ar pavyzdžiui, pasirinkti tik verslo komunikacijos programą „Lync“ ir komandinio darbo aplinką „SharePoint“, – teigė „Microsoft“ atstovas.