Lietuvius darbuotojus labiausiai motyvuoja galimybė tobulėti ir realizuoti savo idėjas, rodo UAB „Baltnetos komunikacijos“ atlikto tyrimo rezultatai. Šį kriterijų kaip svarbų įvardijo 71 proc. įmonių darbuotojų, dalyvavusių apklausoje. Tuo tarpu finansiniai svertai, tokie kaip didelis darbo užmokestis ar socialinės garantijos, svarbūs atrodo trečdaliui respondentų.
UAB „Baltnetos komunikacijos“ personalo direktorė Ieva Kriaučiūnienė atkreipia dėmesį į mažesnę nei įsivaizduojama finansinio darbuotojų motyvavimo naudą. „Lietuvoje vis dar populiaru mokėti kolektyvui vadinamąjį tryliktą atlyginimą. Tačiau iš pateiktų duomenų galime daryti išvadą, jog, jei darbuotojas mano gaunantis teisingą ir jo pastangas atitinkantį darbo užmokestį, pastarojo pakėlimas daugiau motyvacijos darbui nepridės“, – sako I. Kriaučiūnienė.
Lietuvos darbuotojai labiausiai vertina įmonėse taikomą lanksčią atostogų suteikimo tvarką – tai nurodė 85 proc. apklaustų respondentų. 73 proc. tyrimo dalyvių palankiai vertina įmonių organizuojamus renginius savo darbuotojams. Beveik du trečdalius apklausos dalyvių motyvuoja papildomi limitai pokalbiams mobiliuoju telefonu ar nuo rezultatų priklausanti kintama atlyginimo dalis (beje, pastaroji dažniausiai taikoma tik pardavimų skyrių darbuotojams).
„Lietuvos darbuotojų požiūris nėra labai išskirtinis. Pasaulines darbuotojų motyvacijos tendencijas atskleidusio kompanijos „McKinsey“ tyrimo rezultatai rodo, jog finansinės priemonės mažiau veiksmingos ir kitose šalyse“, – sako I. Kriaučiūnienė. Atlyginimo didinimą kaip labai reikšmingą motyvacijai įvardijo apie pusė „McKinsey“ apklaustų viso pasaulio įmonių darbuotųjų. Tuo tarpu tiesioginio vadovo dėkingumas, galimybė imtis atsakingų projektų bei kompanijos vadovų dėmesys kaip labai svarbūs buvo įvertinti daugiau nei 60 proc. tyrimo dalyvių.
Apklausos duomenys rodo, jog darbuotojams motyvacijos taip pat suteikia draugiškas kolektyvas, jį kaip svarbų nurodė 67 proc. apklaustųjų, taip pat – darbdavio pasitikėjimas bei suteikta atsakomybė, įdomus darbo pobūdis bei neformali aplinka. Šiuos kriterijus svarbiais laiko daugiau nei pusė tyrimo dalyvių.
„Turėdamos ribotus biudžetus, dauguma įmonių negali sau leisti vienu metu taikyti keleto darbuotojų motyvavimo priemonių, todėl svarbu išsirinkti efektyviausias. Pavyzdžiui, įmonei, kurios darbuotojai gauna didesnius už vidutinį atlyginimus, daug racionaliau būtų ne mokėti darbuotojams tryliktąjį atlyginimą, o surengti šventinį renginį ar padovanoti išskirtinių pramogų. Tai leistų lėšas, skirtas darbuotojų motyvacijai didinti, panaudoti efektyviau, t. y. pasiekti rezultato – motyvacijos dirbti ir lojalumo darbovietei“, – teigia I. Kriaučiūnienė.