Remiantis naujausios „PwC“ atliktos apklausos duomenimis, net 53 proc. pasaulio vartotojų vis labiau linkę apsipirkti internetu. Net penktadalis (22 proc.) apklaustųjų pirmąjį savo pirkinį įsigijo per praėjusius metus, o tai rodo šiuo metu vis labiau populiarėjančią internetinio apsipirkimo paslaugą.
Atlikus tyrimą, kuriame dalyvavo daugiau kaip 7 tūkst. respondentų iš įvairių pasaulio šalių, pastebėta, jog vartotojai internete perka vis dažniau. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje žmonių, perkančių internete bent kartą per savaitę, šiais metais kiekis išaugo 14 proc., lyginant su tokiu pat laikotarpiu 2010-aisiais.
„Interneto parduotuvės populiarėja, tačiau patenkinti keleto šalių vartotojų poreikius darosi vis sunkiau naudojant tik vieną internetinį tinklapį ir tiekiant siaurą produktų asortimentą. Nebent kaip „Amazon“ vartotojams galite pasiūlyti itin platų pasirinkimą arba kaip „Apple“ – parduodate unikalų ir pasauliniu mastu patrauklų produktą“, – teigia „PwC“ konsultacijų partneris Lietuvoje Vidas Venckus.
Apklausa parodė, jog įvairiose šalyse apsipirkimo internetu įpročiai skiriasi – Kinijos vartotojai internete apsipirkinėja beveik 4 kartus dažniau negu kai kurie europiečiai. Net 70 proc. Kinijos vartotojų internete apsiperka bent kartą per savaitę palyginus su 40proc. JAV ir 20 proc. Olandijos, Prancūzijos ar Šveicarijos vartotojų.
Pagrindiniais apsipirkimo internetu privalumais respondentai įvardino galimybę pirkti visą parą (28 proc.), geresnių pasiūlymų ir pigesnių prekių pasiūlą (25 proc.) ir tai, kad internetu apsipirkti yra ne tik greičiau (18 proc.), bet ir paprasčiau (11 proc.) nei parduotuvėje.
Priežastys, darančios įtaką elektroninių parduotuvių populiarumui skirtingose šalyse, yra gana įvairios. Vartotojai Jungtinėje Karalystėje dažniausiai renkasi tas elektronines parduotuves, kurios sudaro galimybę asmeniškai atsiimti internetu pirktas prekes parduotuvėje, tuo tarpu JAV pirkėjams – svarbu prekės grąžinimo galimybės.
Nemokamo prekės grąžinimo ir greito pristatymo paslauga yra svarbiausia pirkėjams Vokietijoje, tačiau visiškai nereikšminga prancūzams. Jie naudojasi tik ypatingais pasiūlymais interneto parduotuvėse. Kinijos ir Honkongo pirkėjai pirmenybę teikia taikomoms nuolaidoms.
Tyrimas parodė, jog socialinė žiniasklaida daro vis didesnę įtaką vartotojų sprendimams pirkti. Vienas iš trijų respondentų kasdien naudojasi bent vienu socialinės žiniasklaidos kanalu apsipirkimui (pvz. „Twitter“).
Net 44 % respondentų Honkonge, 40 proc. Kinijoje, 32 proc. JAV ir 20 proc. Jungtinėje Karalystėje seka mėgstamų prekių ženklų pasiūlymus socialiniuose tinkluose. Apklausos duomenimis, net 90 proc. Kinijos respondentų socialine žiniasklaida naudojasi dažniau nei kitų šalių respondentai.