Keturi iš penkių 2011 m. pasaulyje vertingiausiais pripažintų prekės ženklų priklauso technologijų srityje veikiančioms kompanijos. Lyderiu šiame sąraše tapo „Apple“, kurio prekės ženklo vertė, lyginant su praėjusiais metais, išaugo 84 proc. Likusias penketuko pozicijas užima „Google“, IBM, „McDonald‘s“ ir „Microsoft“. Tai parodė rinkos tyrimų kompanijos TNS/ „Millward Brown Optimor“ 30-yje pasaulio šalių atliktas specialus prekių ženklų tyrimas „BrandZ“.
Toliau šiame sąraše seka „Coca-Cola“, telekomunikacijų kompanija AT&T, „Marlboro“, „China Mobile Limited“ ir „General Electric“. Į antrąjį vertingiausių šiemet prekių ženklų dešimtuką pateko tokie pavadinimai kaip „Industrial and Commercial Bank of China“ (Asia), „Vodafone“, „Verizon“, „amazon.com“, „Walmart“, „Wells Fargo“, UPS, HP, „Deutsche Telecom“ ir VISA.
Minėtas tyrimas parodė, kad šiuo metu vartotojams, įsigyjant prekes, stiprus prekės ženklas ypač svarbus. Buvo nustatyta, kad tik 7 proc. pirkėjų visame pasaulyje prekes įsigyja vien tik atsižvelgdami į jų kainą. Tuo metu 81 proc. vartotojų teigia, kad šiame procese jiems svarbią įtaką turi prekės ženklas.
Prekės ženklu, kurio vertė labiausiai išaugo per pastaruosius metus, tapo socialinis tinklas „Facebook“. Jis bendrame 2011 m. vertingiausių pasaulio prekių ženklų sąraše užima 35-ą vietą, o jo vertė per minėtą laikotarpį šoktelėjo net 246 proc. Kitas keturias pozicijas labiausiai savo vertę, lyginant su 2011 m., pakėlusių prekės ženklų sąraše užima Kinijoje sukurta interneto paieškos sistema „Baidu“, finansinių paslaugų bendrovės „Wells Fargo“ , mados namų iš Didžiosios Britanijos „Burbery“ ir „Apple“ prekių ženklai.
Kalbant apie atskiras kategorijas, labiausiai, lyginant su 2010 m., augo draudimo prekių ženklų vertė. Didžiausią įtaką tam turėjo šios srities Azijos prekių ženklų, tarp kurių patenka „China Life Insurance Company Limited“, „Ping An“ ir „China Pacific Insurance“, sėkmė. Beje, šių metų vertingiausių šimto prekių ženklų šimtuke 12-a pozicijų priklauso būtent Kinijos atstovams, kuomet pernai jų skaičius siekė 7, o 2006 m. – vos 2. Antra pagal vertės augimą prekių ženklų kategorija yra greitasis maistas, trečia – prabangos prekės.
Vertingiausių prekės ženklų Europoje sąraše dvi pirmosios pozicijos 2011 m. atiteko telekomunikacijų kompanijoms: „Deutsche Telecom“ ir Ispanijos mobiliojo ryšio operatoriui „Movistar“. Likusias vietas užėmė programinės įrangos SAP, mados namų „Louis Vuitton“ ir automobilių gamintojo BMW prekių ženklai.
Tyrimas taip pat parodė, kad labiausiai emocinį prieraišumą vartotojai jaučia prabangos prekių ženklams. Iš penkiolikos prekių ženklų, su kuriais vartotojai visame pasaulyje teigė turintys artimiausią ryšį, beveik pusę sudaro būtent prabangos prekės. Šiame sąraše pirmauja šampano „Moët & Chandon“.
Mažmeninės prekybos srityje lyderio pozicijas išsikovojo elektroninės prekybos milžinas „Amazon“, aplenkęs antroje vietoje likusį prekybos centrų tinklo „Walmart“ prekės ženklą. Taip pat į vertingiausių šių metų mažmeninės prekybos prekių ženklų penketuką pateko Didžiosios Britanijos „Tesco“, Prancūzijoje įkurtas „Carrefour“ ir JAV „Target“ prekių ženklai.
„BrandZ“ sprendimas yra skirtas išmatuoti ir suprasti prekių ženklus bei sužinoti jų vertę ir vienija didžiausią pasaulyje prekių ženklų duomenų bazę. Tai vienintelis tokio tipo tyrimas, kuriame sujungiamas tiek kiekybinis vartotojų tyrimas, tiek išsami finansinių rezultatų analizė. Tyrimo metu pasitelkta daugiau kaip 2 milijonai vartotojų 30-yje pasaulio šalių. Daugiau informacijos apie tyrimą http://www.brandz.com/output/