Vakar, lapkričio 24 d., buvo pasirašytas susitarimų paketas, kuriuo siekiama vystyti geležinkelių keltų liniją tarp Klaipėdos ir Vokietijos uosto Zasnico. Sutartimis numatytos prekinių geležinkelio vagonų gabenimo, jų naudojimo ir aptarnavimo tvarkos.
Sutartį pasirašė AB „Lietuvos geležinkeliai“, laivybos bendrovė AB „DFDS Seaways“ ir Vokietijos geležinkelių kompanija „Baltic Port Rail Mukran“ GmbH.
Lietuvos uostą su Šiaurės Rytų Vokietijos uostu jungia keltų linija, kuria kursuoja keltas, pritaikytas transportuoti krovinius traukiniais. „Klaipėda–Zasnicas yra vienintelė geležinkelių keltų linija tarp Baltijos šalių ir Vakarų Europos, kuria kursuoja ro-ro tipo keltai, pritaikyti gabenti krovinius geležinkelių bėgiais. Šiandien pasirašytos sutartys sukuria sąlygas išlaikyti ir plėtoti šią liniją“, – sakė „DFDS Seaways“ maršruto Klaipėda–Zasnicas direktorius Samuil Vindergauz.
Sutartimis siekiama plėtoti glaudesnius ryšius tarp geležinkelių bendrovių ir laivybos linijų bei didinti jomis gabenamų krovinių apimtis. Tikimasi, kad tai paskatins krovinių siuntėjų suinteresuotumą vežti krovinius geležinkeliais ir jūra – traukiniai ir keltai yra pigesnės, efektyvesnės bei labiau aplinką tausojančios transportavimo rūšys nei kiti krovinių gabenimo būdai.
Pasak S. Vindergauz, sutarčių pasirašymas leidžia daryti prielaidas, kad ateityje padaugės šios linijos klientų ir išaugs pervežamų krovinių apimtys. Krovinių tipas nesikeis, tačiau dauguma vagonų kelte nuo šiol bus privatūs arba išnuomoti privačioms kompanijoms.
Geležinkelių keltų linija Klaipėda–Zasnicas plaukioja keltas „Vilnius Seaways“. Abejomis kryptimis keltas plaukia tris kartus per savaitę.
Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus Stasio Gudvalio, sutarčių pasirašymas yra naujas etapas Lietuvos, Danijos bei Vokietijos logistikos sektoriui. Vokietija ir Danija – svarbios Lietuvos partnerės Vidurio ir Vakarų Europoje bei naujų ekonominių galimybių šalys verslininkams.
„Bendradarbiavimas su verslo partneriais, kitų šalių geležinkelių administracijomis bei susijusiomis institucijomis – įrankis logistikos grandinės efektyvumui užtikrinti siekiant didžiausios naudos visoms suinteresuotoms šalims, – teigia S. Gudvalis. – Todėl tikimės, kad jūrų keltas, sujungsiantis Lietuvą su Vakarų Europa, bus puiki priemonė sukurti efektyvią intermodalinę logistikos grandinę tarp Rytų ir Vakarų.“
Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas teigia, kad jau yra svarstomos galimybės atidaryti kelis naujus tiesioginių traukinių maršrutus, sujungsiančius Lietuvą su Baltarusija, Ukraina, Rusija, Kazachstanu ir Kinija.
Tarp Klaipėdos ir Zasnico kursuojantys keltai, kuriuose galima nenutrūkstamai gabenti krovinius geležinkelio vagonuose, leidžia sujungti Artimųjų Rytų ir Azijos prekybinius kelius su Vakarų Europos rinkomis.
Sutarčių pasirašymo ceremonijoje, vykusioje viešbutyje „Amberton Klaipėda“, dalyvavo ir kiti įtakingi transporto verslo atstovai iš Lietuvos ir Vokietijos – Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacija „LINEKA“, Lietuvos logistikos asociacija, UAB „VPA Logistics“, LKAB „Klaipėdos Smeltė“, UAB „Krovinių terminalas“, AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“, „DB Schenker Rail Deutschland“ ir kiti.